دانش زندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته در این استان راه ارتباطی ۳۰۰ روستا بر اثر بارش برف و شدت کولاک مسدود شده بود که راهداران تاکنون راه ارتباطی ۲۱۰ آبادی را بازگشایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۸۸ نفر از راهداران در این مدت حدود ۲ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی را برف روبی و تیغ زنی کرده و هم اکنون نیز برای بازگشایی راه ۹۰ روستای باقی مانده در این مسیرها مستقر هستند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: همچنین ۲۸۱ تفر از راهداران این استان در ۳۲ محور شریانی و غیر شریانی استان مستقر شدند که در این مدت سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این راه‌ها را برف روبی کردند.

زندی با اشاره به اینکه راهداران در روز گذشته هشت فقره بهمن ریزش کرده در راه‌های اصلی را پاکسازی کردند، یادآور شد: همچنین در این مدت ۶۸۸ خودروی گرفتار در برف را رها سازی کرده و ۵۵ نفر را نیز در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

‌طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح،   ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.