رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه عصر شنبه در آیین افتتاح این واحد تولیدی گفت: واحد تولید لامپ‌های کم مصرف تک تاب در سال ۹۷ فعالیت خود را با ۳۰ نفر اشتغالزایی آغاز کرد که با توسعه این واحد برای ۱۰۵ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

بایزید حسینی افزود: برای احداث این واحد تولیدی ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که روزانه ۲۵ هزار لامپ در آن تولید شود و عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز با افق ۲۰۰ شغل مستقیم در حال اجرا است که در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: فاز دوم این واحد در سه طبقه با هفت هزار متر مربع مساحت احداث می شود و فاز نخست آن یک هزار ۲۰۰ متر مربع مساحت دارد.

حسینی با اشاره به واحد تولید لامپ های کم مصرف ایران زمین گفت: فعالیت واحد تولید لامپ های کم مصرف ایران زمین از سال ۹۱ با ۳۰ نفر اشتغالزایی آغاز شده که با توسعه آن برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی سالانه ۱۶ میلیون چراغ ال ای دی تولید می کند افزود: این واحد تولیدی یکی از پنج کارخانه برتر کشور در تولید محصولات روشنایی است که فاز توسعه ای آن در زمینه تولید فیوز و کلیدهای مینیاتوری آغاز شده است.

در شهرستان بانه سه واحد تولید لامپ های کم مصرف وجود دارد که برای حداقل یک هزار نفر اشتغال ایجاد کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه عصر شنبه از یک واحد تولید لامپ های کم مصرف، بازارچه سیرانبند بانه و منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد و یک واحد تولید لامپ های کم مصرف به بهره برداری رسید.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.