مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های این استان ۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و ادبی با محوریت دهه فجر برنامه‌ریزی شده که اجرای آنها از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود.

محمد عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه شامل نشست‌های کتابخوانی در مدارس و کتابخانه‌ها، نشست‌های تخصصی، نشست‌های قصه‌گویی، مسابقه انشا نویسی، رنگ آمیزی، نقاشی و طراحی است.

وی با اشاره به اینکه حضور کتابداران در مدارس از جمله برنامه‌های مهم کتابخانه‌ها در ایام دهه فجر امسال است، اضافه کرد: کتابداران با هدف معرفی کتابخانه‌ها و آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

عبدالملکی یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتب با موضوع انقلاب اسلامی، فضاسازی تمام کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، روزنامه‌خوانی، استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی صاحب اثر در حوزه انقلاب اسلامی در برنامه‌هایی همچون گفتمان‌ها و نشست‌های کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام دهه مبارک فجر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه این برنامه‌ها در کتابخانه‌های روستایی نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: ۲۸ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستاهای این استان فعال است که ۱۵ مورد از این تعداد کتابخانه نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

وی گفت: نقد کتاب، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات فرهنگی و هنری، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب‌ از دیگر برنامه های کتابخانه های استان به مناسبت دهه فجر است.

در حال حاضر ۵۰ کتابخانه نهادی و ۳۰ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده و اقتصادی در مخازن این کتابخانه ها موجود است و ۱۵۸ کتابدار نیز در بخش کتابخانه های عمومی استان فعال هستند و به علاقه مندان و مراجعه کنندگان خدمات ارائه کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.