یکی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: هنرهای زرینی، یک نوع هنر است که مواد زرین (مایع مانند) را با صنایع چوب تلفیق میشود و اثری سه بعدی زیبای را با سلیقه هنرمند به وجود می آورد و این هنر در حال حاضر در جهان معمول و در حال توسعه است.

نادیا قادرزاده با بیان اینکه ۱۰ اثر از آخرین آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ام افزود: یک سال سابقه فعالیت در این هنر را دارم و با علاقه و با حمایت اساتیدی چون سینا عزیزی و سروه توکلی این هنر را ادامه می‌دهم و در آینده نیز جوانان علاقه‌مند را آموزش خواهیم داد.

وی افزود: هنر زرینی اپوکسی را در این آثار بکار گرفته‌ام و با تلفیقی از مواد رزینی، چوب، سنگ، گل، حیوانات، رنگ، صدف و با استفاده از ورق طلا و شابلون‌های طراحی شده، آثار هنری سه بعدی زیبای خلق می‌شود که هم اکنون در این نمایشگاه بروی علاقمندان ارائه شده است.

قادرزاده یکی از دغدغه های اصلی پیش روی این هنر را، هزینه های بالای وسایل کار همچون مواد رزینی  اعلام کرد و یادآور شد: وسایل این هنر از شهرهای دوردست همچون شیراز و تهران تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه زیورالات متفاوتی را با استفاده از مواد زرینی، چوب و گل را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتیم که امیدوارم مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرد،  اضافه کرد: هنرهای رزینی کاری جدید و نو است که در آینده مورد توجه جوانان علاقمند به هنر قرار خواهد گرفت تا بیشتر شاهد شکوفایی استعدادها در این بخش باشیم.

ساناز کریمی آذر یکی دیگر از این هنرمندان حاضر در این نمایشگاه است که آثاری متشکل از صنایع چوبی و کیف های طراحی شده را به نمایش بازدیدکنندگان این نمایشگاه گذاشته است.

نمایشگاه هنرهای زرینی و صنایع چوبی از عصر جمعه آغاز شد و بمدت یک هفته در نگارخانه شیان سقز دایر است، علاقمندان می‌توانند برای دیدن هنرنمایی هنرمندان به این محل مراجعه کنند.

رزین ترکیبی طبیعی یا مصنوعی بوده که بسیار چسبناک است و تحت شرایطی سخت می شود. معمولاً در الکل قابل حل است اما در آب حل نمی شود. این ترکیب به طرق گوناگون طبقه بندی می‌شود که بستگی به ترکیب شیمیایی و مورد مصرف آن دارد. همچنین کاربردهای زیادی در هنر، تولید پلیمر و غیره دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.