دانش زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش‌ها در محورهای سقز - بوکان، سقز - بانه و دیواندره به سقز گزارش شده اما با تلاش راهداران عملیات برف روبی و نمک پاشی انجام شده و تمام جاده‌ها باز است.

وی با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ در شرایط جوی کنونی برای رانندگان وسایل نقلیه ضروری است، افزود: از عصر روز گذشته تاکنون، ۴۳۰ خودروی گرفتار در برف توسط عوامل راهداری رهاسازی شدند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۷ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در جاده‌های اصلی و فرعی استان مشغول ارائه خدمت هستند.

زندی به فعالیت ۲۳۴ راهدار در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی تاکنون چهار هزار و ۸۲۱ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در نقاط مختلف جاده‌های این استان انجام شده است.

وی بر لزوم احتیاط در رانندگی با توجه به لغزنده بودن جاده‌های استان، اضافه کرد: به احتمال زیاد راه مواصلاتی تعدادی از روستاهای استان بر اثر بارش برف مسدود شده که به زودی جزییات بیشتر در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

طرح زمستانی راهداری پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.