جعفر توان عصر سه‌شنبه در جلسه مشتر ک اعضای هیات‌های اجرایی، بازرسی و نظارت شهرستان اظهار داشت: مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید چارچوپ قانون را رعایت کنند چون رعایت اصل بی طرفی، امانتداری و صیانت از آرای مردم از مهمترین وظایف عوامل اجرایی انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم در این شهرستان پیش بینی شده است، تاکید کرد: از موارد مورد نظر  برای تعیین شعب اخذ رای بر خط بودن محل و دسترسی اسان مردم است.

فرماندار دیواندره با تاکید بر اینکه نهایت استفاده را از تجربه انتخابات گذشته برای رفع کمبودها و مشکلات می بریم، افزود: بدنبال برگزاری انتخابات پرشور و سالم هستیم و برای اجرای درست انتخابات با هیچ کس تعارف نداریم.    

توان با بیان اینکه اگر فرد یا افرادی بخواهند در کار انتخابت خللی وارد کنند بدون تعارف و برابر قانون با آنها برخورد می‌کنیم، یادآور شد: از تمام ظرفیت شهرستان برای برگزاری انتخابات سالم با حضور اکثریت مردم استفاده خواهیم کرد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۹۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.  

شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در قالب یک حوزه انتخابیه ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.