کامیل کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه، ادای دین به نظام اسلامی و مردم است بنابراین نگاه فرمانداری این شهرستان به عنوان مجری برگزاری انتخابات، صیانت از اراده عمومی است و تمام تلاش خود را در راستایی تحقق این امر انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه هیات‌های نظارت بر انتخابات، نظارت بر روند انتخابات و مجریان است، تاکید کرد: انتخابات مظهر اراده مردم برای تعیین سرنوشت و رای حق الناس است و تعیین کننده انتخابات بدون تردید مردم هستند.

فرماندار ویژه سقز و رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه سقز و بانه با بیان اینکه تمام مسئولان کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند، افزود: صیانت از اراده عمومی و رای مردم امری واجب و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: مردم به هیات‌های چندگانه برگزار کننده انتخابات اعتماد دارند و نباید با دوری کردن از قانون، سیاسی کاری و طرفداری از داوطلبان به انتخابات خدشه وارد شود و اعتماد مردم از دست برود بلکه عوامل برگزاری و مجریان انتخابات باید با نگاه بی‌طرفانه، بسترهای لازم را برای افزایش مشارکت سیاسی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنند.

کریمیان یادآور شد: باید تمام اعضای هیات‌های برگزاری، مجریان و اعضای ستاد انتخابات بر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشرافیت کامل داشته باشند و برای برگزار ی باشکوه و حضور حداکثری مردم در این عرصه تلاش کنند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، فرمانداری ویژه سقز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های سقز و بانه محسوب می شود و فرایند ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از روز یکشنبه ۱۰ آذرماه در ستاد انتخابات مستقر در این فرمانداری آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۶ آذر نیز ادامه خواهد داشت.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.