به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سیاوش ساعدپناه کارگردان فیلم کوتاه"بابردوو" اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۰۰ فیلم به دبیرخانه چهل ‌و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ رشد ارسال شد که از بین آثار ارسالی ۱۴۲ فیلم کوتاه و بلند از ایران و جهان را در قالب‌های پویانمایی، مستند، مستند علمی-آموزشی، داستانی کوتاه، داستانی بلند و بخش جنبی (منتخب جشنواره فیلم‌های آموزشی آلمان) در گروه‌های آزاد، فرهنگیان و دانش‌آموزان فیلمساز جواز شرکت در بخش پایانی جشنواره را کسب کردند.

فیلم ساز کردستانی با بیان اینکه ۸۵ اثر ایرانی در کنار ۵۷ فیلم از ۲۵ کشور جهان به عنوان منتخب هیئت‌های انتخاب این دوره از جشنواره در بخش مسابقه با هم رقابت کردند، افزود: از این تعداد ۲۳ در بخش فیلم کوتاه بود.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه "بابردوو" از کشور ایران رتبه اول، تندیس زرین و دیپلم افتخار بخش فیلم کوتاه داستانی این جشنواره و همچنین رتبه اول فیلم‌های منتخب بخش فرهنگیان فیلمساز را کسب کند.

کارگردان فیلم کوتاه "بابردوو" در خصوص محتوای این فیلم نیز گفت: فیلم "بابردوو" که تولید آن یک  سال و نیم به طول انجامیده است، به خاطرات پیرزنی بر می گردد که در اوج بازی و کودکی وارد زندگی متاهلی شد و حکایت از کودک همسری دارد.

این فیلم ساز کردستانی که از سال ۸۰ کار فیلم سازی را از انجمن سینما جوانان دفتر سنندج آغاز کرده است، عنوان کرد: در طول این سالها فیلم های مستند زیادی را ساخته است که از شبکه های سراسری به روی آنتن رفته است.

ساعدپناه که در چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم رشد نیز رتبه اول و تندیس زرین این جشنواره را به دست آورده است، یادآوری کرد: در حال حاضر مستندی با عنوان سردرب های تاریخی ایران را در دست تولید دارد.

وی در پایان از حمایت مالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تولید فیلم بابردوو قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: مسائل مالی یکی از مشکلات پیش روی هنرمندان فیلم ساز است و امیدواریم با حمایت های مسئولان این مسائل مرتفع شود.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا اول آذر ابتدا در تهران و دیگر شهرستان‌های این استان، و سپس از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، در سایر استان‌ها توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1296038
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.