بهنام میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تخلفات در واحدهای صنفی شهرستان سقز مربوط به واحدهای صنفی خبازی (نانوایی‌ها) است که اقدام به کم فروشی می‌کنند البته گشت‌های بازرسی برای جلوگیری و برخورد با تخلفات صنوف هر روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای صنفی خبازی (لواش پزی)  اقدام به کم کردن وزن چونه نان از وزن معمول خود (۱۶۵ گرم) می‌کنند، افزود: طی یک بررسی آنالیز شده توسط کارشناسان ما دلیل اصلی تخلف کم فروشی این صنف به کاهش سهمیه آرد مربوط است.

میرزایی افزایش تعداد واحدهای نانوایی در شهر را یکی از دلایل اصلی کاهش سهمیه آرد آنها دانست و اضافه کرد: با افزایش این واحدها، تعادل و سهم هر نانوایی نسبت به گذشته کمتر شده و با توجه به این دلایل اقدام به کم فروشی می‌کنند هر چند اصلا قابل قبول نیست و قطعا با هر نانوایی متخلفی طبق قانون برخورد کرده و مجوز فعالیت برای نانوایی جدید نیز صادر نمی‌کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز یادآور شد: تاکنون برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداشته‌ایم و در حال حاضر قیمت یک قرص نانلواش براساس همان نرخ قبلی ۲۰۰ تومان است و نانوایی‌ها مکلف به فروش نان به نرخ گذشته به مشتریان هستند.

میرزایی گفت: گشت های تنظیم بازار حین بازدید از نانوایی‌ها با واکنش عجیب مردم روبرو میشوند که در مقابل تخلف کم فروشی جبهه میگیرند در حالیکه از عموم مردم انتظار دار یم در برخورد با متخلفین صنفی ما را یاری کنند و هر واحدی که کم فروشی کرد را از طریق سامانه ۱۲۴ معرفی کنند.

سقز دارای ۳۶۵ واحد خبازی شامل ۲۷۲ واحد لواشی (۱۸۵ شهری و ۸۷ روستایی)، ۲۰ واحد سنگک پزی، ۴۲ واحد بربری، ۲۱ واحد نان سنتی (کلانه و کولیره) و یک واحد نان روغنی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.