عنوان تیتر صفحه اول هفته نامه سیروان در شماره ۱۰۵۸ روز شنبه ۱۱ آبان "کشاورزی محور توسعه کردستان" بود که گزیده‌‏ای از مصاحبه اختصاصی این هفته نشریه با خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است.

در این مصاحبه، بازگشت جمعیت از شهر به روستا به عنوان پدیده‌ای جدید در کردستان، موضوع آبی شدن ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم و بررسی کشاورزی برای توسعه استان مطرح شده است.

در همین صفحه، به موضوع انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، مصاحبه با شهردار این شهر و پیام وی در این رابطه پرداخته شده است.

همچنین در صفحه اول شماره این هفته سیروان، گزارش تلاش‌های هلال احمر در سنندج و مهاباد برای کمک به مردم کردستان سوریه با عنوان "چرا کرماشان کاری نمی کند؟" منتشر شده که از عدم همکاری هلال احمر کرمانشاه برای جمع آوری کمک‌های مردمی به مردم آواره شمال سوریه انتقاد شده است.

در شماره جدید این هفته نامه گزارش جامعی با عنوان " آتش در بلوطستان" با موضوع آتش سوزی در مراتع دلاهو منتشر و به مسائل مربوط به این حوزه پرداخته شده است.

در بخش ورزشی هم، مصاحبه عادل خلیلیان با دبیر هیات کشتی کردستان با موضوع مشکلات این ورزش در استان و در بخش کُردی هم مصاحبه با شیروان فاروق علی با موضوع داستان نشر کتاب در اقلیم کردستان عراق منتشر شده است.

هفته نامه ورزشی پاله وان در شماره ۲۳ دوشنبه ۱۳ آبان، عنوان" موفقیت سخت است اما غیرممکن نیست" را برای تیتر صفحه اول خود انتخاب کرد.

تیتر مذکور بخشی از گفت و گوی اختصاصی این نشریه با مظفر بیگلر، مالک باشگاه راه یاب ملل مریوان است که به مشکلات این تیم در لیگ برتر والیبال، آمادگی برای میزبانی مسابقات، جذب حامی مالی و انتقاد از صدا و سیمای کردستان به دلیل عدم پخش مستقیم بازی‌ها پرداخته شده است.

یادداشت " چشم آذرخش به جام قهرمانی" به قلم عادل خلیلیان، مطلبی است که راجع به تیم فوتبال آذرخش کردستان و وضعیت این تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به نگارش درآمده است.

از دیگر مطالب مهم این هفته‌نامه ورزشی، مصاحبه با سروه ضرغامیان سرمربی تیم بسکتبال خانه بسکتبال کردستان در سوپر لیگ بانوان کشور است و تیتر این گفت و گو " ثابت کردیم کردستان یکی از قطب‌های قدرتمند بسکتبال است" بوده که راجع به توانمندی‌ها و مشکلات این تیم بحث شده است

بهره‌برداری از فاز نخست مسیر دوچره‌سواری سنندج به زودی و صحبت‌های شهردار در این رابطه، موضوع گزارشی است که در آخرین شماره هفته نامه پاله‌وان کار شده است.

"یونسکو، نوای ساز سنندج را جهانی کرد" عنوان تیتر صفحه نخست هفته نامه آوات در شماره ۱۵۱ دوشنبه ۱۳ آبان بود و این نشریه بیشتر صفحات خود را به موضوع جهانی شدن شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و پیام‌های تبریک مسئولان مختلف، از جمله رئیس اقلیم کردستان عراق، استاندار سلیمانیه و استاندار کردستان در این رابطه اختصاص داد.

همچنین گزارشی در مورد ارج نهادن از خدمات چهار دهه‌ای استاد صدیق منقی در عرصه عکاسی و پژوهشگری هنر کردستان منتشر شد، ضمن اینکه گزارشی تحت عنوان"دوران زندگی یک روزنامه‌نگار، جوزف پولیتز" خالق روزنامه‌نگاری مردمی در جهان، به چاپ رسیده است.

روزنامه روژان که این هفته یک روز(شنبه ۱۱ آبان) منتشر شد در شماره ۳۴۶ خود تیتر صفحه نخست را عنوان " سنندج، شهر خلاق موسیقی جهان" اختصاص داده و به این موضوع به صورت مفصل پرداخته است.

"تصوف، میراثی ارزشمند" عنوان یادداشتی از اسدالله ملاسلیمی است که نگارنده در قالب آن بحث تصوف و عرفان در کردستان را تجزیه و تحلیل کرده است.

" عمری که می‌گذرد" اثر افراسیاب جمالی و " بررسی نقش راه‌ها در برخورد فرهنگ‌ها" نوشته جمال مرادی، دیگر مطالبی است که در آخرین شماره روژان منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.