سردار سید تیمور حسینی روز یکشنبه در جریان سفر به استان کردستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌  این دوربین‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته به تجهیزات و امکانات موجود اضافه می‌شود که در حال حاضر توسط اداره راهداری و توسعه حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش نقش مشارکت‌های مردمی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از بروز تصادفات اهمیات دارد اضافه کرد:‌ نهادینه کردن فرهنگ رفتار ترافیکی موثرترین راهکار در کاهش تصادفات رانندگی است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه در فصل سرما قرار داریم و باید خود را برای اجرای طرح زمستانه آماده کنیم، گفت: فصل سرما مشکلات و مسائل مختلف مختص به خود را برای مردم ایجاد می‌کند بنابراین همکاری و حضور پررنگ همه سازمان‌ها و نهادهای خدمات رسان امدادی ضروری است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی، مدیریت مناسب و هدفمند در یام باقی مانده سال افزود: باید با مشارکت همدیگر زمینه را برای تحقق اهداف مهم فراهم کنیم.

سردار حسینی یادآور شد: با تلاش و همت همکارانم در پلیس راه کردستان و همکاری و مشارکت سازمان‌ها، نهادهای مرتبط با حوزه ترافیک و همچنین مشارکت مردم این استان در زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای طی ۶ ماهه اول امسال برتر بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: ۳۸ درصد حوادث رانندگی در کردستان به دلیل واژگونی خودروها است که از میانگین کشوری بالاتر است بنابراین رانندگان استان باید به قوانین و مقرارات رانندگی احترام گذاشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سردار حسینی در جلسه پایش تصادفات استان کردستان هم با تاکید بر توجه به اثر کار گروهی و خرد جمعی اظهار داشت:‌ کاهش وقوع تصادفات و مدیریت ترافیک بدون همدلی و هم‌افزایی همه سازمان‌ها و نهادها امکانپذیرنیست.

وی با اشاره به سه عامل راه، خودرو و انسان در وقوع تصادفات گفت: عامل چهارم که مدیریت تصادفات است هم تاثیر بالایی در وقوق تصادفات داشته که این موضوع در دست پلیس قرار دارد.

سردار حسینی تاکید کرد: ماموریت اصلی پلیس هرچند کار سختی محسوب می‌شود، تسهیل در تردد و مدیریت ترافیک با همکاری مردم و سازمان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه پلیس خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات انتظامی آنها است افزود: افتخار پلیس خدمت به مردم و ارائه خدمات بی‌منت است.

سردار حسینی افزود: ماموران انتظامی هیچگاه نباید خود را با دیگران مقایسه کنند چراکه مسیری که در پیش گرفته‌اند مسیر درستی است.

فرمانده انتظامی کردستان هم در این نشست گفت: کردستان استانی فرهنگی است که نتیجه ‌آن وجود مردمی قانونمند و قانونمدار است.

سردار علی آزادی اظهار داشت: باوجود کاستی‌های موجود در زمینه‌ راه و جاده در استان کردستان ولی با همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها و همچنین رعایت قوانین و مقرارات از سوی مردم موفقیت مهم رتبه اول کاهش تصادفات کشور حاصل شد.

وی اضافه کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش جانباختگان تصادفات را سرلوحه ماموریت خود قرار داده‌ایم و در تمامی جلسات و همایش‌ها بر آن تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.