معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ ماهه نخست سال ۹۷، ۲۹ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در استان صادر شده بود که این تعداد امسال به ۴۴ فقره رسید که این بیانگر رشد ۵۱ درصدی در این بخش است.

پیمان الماسی از رشد بیش از ۶۵ درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان نیز خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۳۴۰ فقر جواز تاسیس در استان صادر شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۶ فقره بوده است.

وی تعداد واحدهای صنعتی استان را ۸۳۸  واحد اعلام کرد و یادآور شد: اشتغال اسمی این واحدها ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر و اشتغال واقعی آنها هم ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: از تعداد واحدهای موجود ۷۰۷ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۳۱ واحد هم راکد است.

الماسی افزود: مهمترین محصولات صنعتی که در استان تولید می شود به ترتیب اهمیت شامل پلی اتلین سبک، انواع لاستیک رادیال خودرو، سیمان خاکستری، شمش طلا، تراکتور سنگین، انواع نوشیدنی گازدار، کنسانتره سنگ آهن و کاشی و سرامیک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.