شهردار سنندج روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری جهت ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی بود که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از پتانسیل و نظر هنرمندان و صنعتگران پروپوزال این طرح آماده و به دفتر یونسکو در فرانسه ارسال شد.

حشمت اله صیدی با بیان اینکه در راستای رصد برنامه‌های فرهنگی سایتی به ۲ زبان فارسی و انگلیسی طراحی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آن بارگذاری شد، اضافه کرد: مقرر شد در ماه نوامبر، یونسکو شهرهایی که پتانسیل لازم جهت ملحق شدن به شبکه شهرهای خلاق جهانی دارند را اعلام کند.

وی یادآور شد: امروز یونسکو اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند را اعلام کرد که سنندج نیز به‌ عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شده است.

صیدی افزود: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهمترین رویداهای مهم فرهنگی است که در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و جذب گردشگر در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با تقدیر از زحمات استاندار و سایر مسئولان استانی ابراز امیدواری کرد، با تلاش همه جانبه بتوانیم درآینده در جهت رشد و شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی وهنری بویژه در عرصه موسیقی گام‌های اساسی برداریم.

تاکنون در ایران شهرهای اصفهان بعنوان شهر خلاق صنایع دستی و رشت به عنوان شهرخلاق غذا ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.