مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی روز چهارشنبه با حضور علاقمندان، مسئولان کشوری و استانی و داوران و شاعرانی از کشور در قروه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در کنگره امسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۲۸۱ اثر از ۱۰۱ شاعر به مرحله داوری رسید.

جلال قلعه شاخانی افزود: در رده سنی بالای ۳۰ سال ۱۶۴ اثر، در رده سنی زیر ۳۰ سال ۷۷ اثر و در بخش ویژه هم ۴۰ اثر به کنگره ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ۶۴ نفر از شرکت کنندگان را آقایان و ۳۷ نفر را بانوان تشکیل می دادند که از این افراد هشت نفر در مقطع تحصیلی دکترا، ۳۲ نفر کارشناسی ارشد، ۶۴ نفر کارشناسی، ۱۸ نفر دیپلم و ۴۶ نفر نیز زیر دیپلم هستند.

قلعه شاخانی به استان های شرکت کننده در این کنگره اشاره کرد و یاداور شد: در این دوره از کنگره از استان های قم، مشهد، اصفهان، زنجان، همدان، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمانشاه آثار ارسال شد.

کنگره شعر عاشورایی به ماندگاری شعر فارسی کمک می‌کند

داور دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه نیز در این مراسم گفت: این کنگره عامل ماندگاری شعر فارسی در غرب کشور است و حضور شاعران آیینی در این مراسم نشان از اهمیت کنگره دارد.

عبدالجبار کاکایی اظهار داشت: یکی از دلایل توفیق جشنواره تعداد دفعات برگزاری است که نشان از مدیریت منسجم دارد و در واقع در طول سه دوره اخیر که داور این کنگره بوده‌ام شاهد بهتر شدن این کنگره هستم.

وی افزود: آثار ارسالی از لحاظ کمی و کیفی وضعیت بهتری پیدا کرده و شرکت کنندگان با جدیت در کنگره شرکت کرده‌اند و این نشانه‌های خوبی است.

کاکایی یادآور شد: کیفیت آثار و استقبال شاعران نشان می‌دهد که توجه به شعر فارسی در غرب کشور پایدار است و به همت برگزاری چنین کنگره‌هایی ماندگاری شعر فارسی فراهم می‌شود.

داوران این دوره از کنگره شعر عاشورایی قروه را بهروز سپید نامه، عبدالجبار کاکایی، سعید بیابانکی و منصور دولتی بر عهده داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.