وریا رحیمی روز جمعه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قطع هر نوع درخت اعم از مثمر و غیرمثمر، درختان بید و درختان جنگلی در محدوده اراضی زراعی و باغی بدون اخذ مجوز قانونی ممنوع و با متخلفین برابر مقررات برخورد می‌شود.

وی با تشکر از مردم و رسانه ‌ها به لحاظ حساسیتی که در مورد قطع درختان دارند اضافه کرد: حراست از درختان، جلوگیری از قطع آنها و برخورد با افراد و یا سازمان‌های قطع کننده درختان مورد توجه ویژه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قرار دارد.

رحیمی افزود: قطع درختان جنگلی بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود و اگر کسی بخواهد در مناطق شهری و بیرون از شهر درختی را قطع کند باید از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مجوز لازم را دریافت کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران یادآورشد: در ۶ ماه اول سال بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی از ماشین های حامل چوب در این شهرستان انجام شده که حدود ۲۰ کامیون متوقف شده است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.