رشید قربانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: استان از لحاظ تعداد نیروی انسانی نسبت به دانش‌آموز جزو استان‌های برخوردار کشور است اما عدم توازن جنسیت و رشته‌ای موجب شده که امسال با یک هزار و ۴۰۰ نفر کمبود نیرو مواجه باشیم که این میزان ۳۰ هزار ساعت را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جبران این کمبود نیرو از سه طرح استفاده شده است، گفت: با اجرای طرح های معلم تمام وقت، استمرار بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و جذب نیروی حق التدریس، کمبود نیروی انسانی حل و رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در زمینه بکارگیری نیروهای حق التدریس از افرادی استفاده می‌شود که تا قبل از سال ۹۱ سابقه کار داشته‌اند و در این زمینه حدود ۵۰۰ نفر وارد کار شده و این افراد تقریبا استخدام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی سه هزار و ۹۰۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید در مناطق شهری و روستایی استان افزود: با همکاری دستگاه‌های  مختلف استان، مدارسی که وضعیت نامطلوبی داشتند یا تخریب شده و یا جابجا شدند.

قربانی اضافه کرد: در راستای تامین فضاهای مورد نیاز و براساس قول مساعد از طریق استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حدود ۱۰۰ کلاس درس و از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور نیز ۱۰۰ کلاس دیگر در استان احداث می‌شود.

وی همچنین به سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اشاره کرد و گفت: در این سفر احداث ۱۰۰ کلاس درس نهایی شد و رییس سازمان در مدت ۲ روز حضور در استان از وضعیت پروژه های در دست احداث شهرستان های استان بازدید می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرایی شدن اخذ عوارض و وصول سهم آموزش و پرورش از پنج درصد عوارض شهرداری گفت: در راستای تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن، کمیته ای با مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است.    

مدارس کردستان آماده پذیرش حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز دراین نشست اظهار داشت: در حال حاضر تمام مدارس و کلاس های درس برای روز اول مهر آماده بوده و حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در کلاس های درس حاضر می‌شوند.

مهدی نامدار با بیان اینکه امسال ۴۶ مدرسه جدید در سطح استان احداث و آماده پذیرش دانش آموزان است، گفت: علی رغم اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مختلف کمبود فضای آموزشی در استان کماکان وجود دارد و این مشکل فقط مختص استان نیست و رفع آن عزم ملی می‌خواهد.

وی افزود: قدیمی بودن فضاهای آموزشی، عدم استقبال خیرین در ساخت مدارس بخصوص هنرستان، نیاز شدید شهرستان های مهاجرپذیربه ویژه حاشیه شهرها به دلیل هجوم مهاجرین روستایی به فضای آموزشی و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از دیگر مشکلات موجود در استان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان بالا بودن متقاضیان انتقال به مرکز استان را از دیگر مشکلات اعلام کرد و گفت: امسال یک هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی انتقال بودند که عمده این افراد متقاضی مرکز استان بودند درحالی‌که مناطق مرزی مخصوصا سقز بانه‌ و مریوان نیاز به نیرو دارند.

وی با بیان اینکه امسال بهترین سال برای استان در زمینه بازگشایی مدارس است، خواستار همکاری و همراهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اجرای برنامه‌های بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید شد.

در این نشست مسئولان، نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله شهرداری سنندج، شورای اسلامی استان و شهرستان، پلیس راهور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداری سنندج و سایر ادارات و سازمانها آمادگی خود را برای همکاری و همراهی با آموزش و پرورش در اجرای برنامه های پروژه مهر اعلام و مقرر شد در مکاتبه ای مجموعه انتظارات آموزش و پرورش از دستگاه‌ها از طریق استانداری به سازمانها و ادارات ابلاغ و عملیاتی شود.

در سال تحصیلی (۹۸ - ۹۷) ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل کردند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.