امیر جمشیدنژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان در راستای رسالت کاری خود وهمچنین رفاه حال دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید جلسات مختلفی جهت برنامه ریزی مناسب برای سرویس مدارس انجام داده است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در قالب ۱۸ شرکت برای سرویس دانش آموزان مدارس در سال تحصیلی جدید اختصاص یافته است.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج افزود: امسال سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) نیز راه اندازی شده و رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس دارند باید در مرحله نخست در این سامانه ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: رانندگان سرویس مدارس باید جهت ثبت نام در سامانه سپند مدارکی از جمله گواهینامه، معاینه فنی خودرو، کارت ملی، یک قطعه عکس، گواهی سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه، بیمه شخص ثالت و کارت ماشین را ارائه دهند.

جمشیدنژاد گفت: پس از ثبت نام در سامانه، صلاحیت و مدارک آنها توسط شرکتی که در آن فعالیت می‌کند، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، مدارک به این سازمان ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: کارشناسان این سازمان مدارک راننده را بررسی کرده و در صورت تایید خودرو به همراه راننده به سازمان آموزش و پرورش جهت اختصاص سرویس مدارس معرفی می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج افزود: علاوه بر اتوبوس و مینی بوس آژانس های تاکسی تلفنی هم در سرویس دهی به مدارس فعال هستند.

وی همچنین به افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس اشاره کرد و یادآور شد: براساس مصوبات اخذ شده در سال تحصیلی جدید، نرخ کرایه سرویس مدارس افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصد نسبت به  سال تحصیلی قبل افزایش یافته است.

در سال تحصیلی (۹۸ - ۹۷) ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان مشغول به تحصیل بودند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.