آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری در کردستان اظهار داشت: ارزشمندی خانواده نزد دین بسیار بالاست و بر حفظ آن و کرامت آن بسیار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه قرآن به صراحت بیان کرده خانواده را از هر بدی پاک کردیم که یکی دیگر از نشانه‌های اهمیت و تاکید بر خانواده در دین اسلام است، اضافه کرد: خداوند در مورد خانواده توصیه‌های زیادی دارد و ما باید آنها را الگو قرار دهیم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان هم در این آیین گفت: میانگین حقوق بازنشستگان استان کردستان دو میلیون و ۱۸۲ تومان بود که با ۳۱  درصد افزایش به دو میلیون و ۸۳۵ رسیده است.

محمد احمدی اضافه کرد:‌ حداقل حقوق بازنشستگان کشوری در استان هم یک میلیون و ۵۷۸ هزار و حداکثر آن ۲۶ میلیون و ۲۷۹ هزار است که نشان‌ دهنده اختلاف زیاد میان حداقل و حداکثر حقوق است که باید برای رفع این مشکل چاره ای اندیشید.

وی افزود:‌ درخواست بسیاری از بازنشستگان استان کردستان بر این است که نحوه محاسبه حقوق ها اسلامی نیست و باید عدل و عدالت در آن رعایت شود که در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان هم بر این نکته تاکید شد.

احمدی با بیان اینکه خواسته‌ ما این است که به جای افزایش درصدی حقوق، مبلغی مشخص به حقوق‌ها اضافه شود تا تبعیضی ایجاد نشود،  یادآور شد: ۲۷  درصد بازنشستگان کشوری استان شامل خانم‌ها و نزدیک به ۷۰ درصد آنها آقایان هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه میانگین امید به زندگی در میان خانم‌ها در این قشر بیشتر است ما شاهد هستیم که بسیاری از بازنشستگان خانم استان به تنهایی زندگی می‌کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان با بیان اینکه کردستان یکی از نجیب‌ترین بازنشستگان کشور را دارد، افزود:‌ مسئولین آنطور که باید و شاید از مراسم بازنشستگان استقبال نمی‌کنند.

احمدی گفت: یکبار یکی از این مسئولین در جواب گلایه ما اظهار داشت که چون نمی‌توانیم پاسخگوی مطالبات بازنشستگان باشیم در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنیم.

روز ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان است که به این مناسبت و در این آیین از ۲۵ نفر از بازنشستگان نمونه کشوری استان کردستان تجلیل شد.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.