مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: مبلغ قرار داد پیمانکار این طرح ۴۳ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال بوده است.

محمد صدیق ثابتی درباره حجم عملیات انجام شده در این قطعه که منطقه گردشگری آبیدر سنندج را به روستای حسن آباد متصل می کند، اظهار داشت: ۳۷ هزار مترمکعب خاک‌برداری، یک هزار و ۳۴۰ متر جدول گذاری و آسفالت برای این قططعه انجام شده است.

وی مبلغ هزینه شده برای این طرح تاکنون را ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تکمیل قطعه سه و اتصال به حسن آباد ۷۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

ثابتی با بیان اینکه برای تکمیل قطعه ۲ و نیز زیرگذر این طرح هم ۹۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است،  اضافه کرد: در هفته دولت ۱۵ طرح راه و شهرسازی با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار در استان بهره برداری می شود.

 خانه مصری سنندج پژوهشکده کردستان شناسی شد

منصور غلامی وزیر علوم در بازدید از عمارت مصری در سنندج

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود به کردستان از عمارت مصری سنندج که قرار است بخشی از پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان شود، بازدید کرد.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در این بازدید گفت: عمارت مصری سنندج ۹۳۰ مترمربع است که بخشی از آن به مربوط به دوران قاجار و بخشی هم به دوران پهلوی اول اختصاص دارد.

بهروز چمن آرا به انتقال بخشی از پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان به این عمارت خبر داد و افزود: با مرمت این بنا که وجه اجتماعی مناسبی در سنندج دارد، برخی کلاس‌ها، خدمات اجتماعی، امکانات کتابخانه‌ای و آرشیوهای خطی و دیجیتال دانشگاه کردستان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: این انتقال در راستای جامعه محور بودن دانشگاه‌های نسل چهارم انجام می شود.

عمارت مصری سنندج یکی از بناهای قدیمی و آثار تاریخی شهر سنندج در خیابان نمکی این شهر است.

این عمارت را اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، بر اساس برنامه واگذاری اماکن تاریخی به ادارات و بخش خصوصی، در اختیار دانشگاه کردستان قرار داده است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه دوم شهریور برای بازدید از پروژه بهره‌وری مصرف آب از طریق کشت انتظاری سیب زمینی مزرعه تحقیقاتی دانشگاه کردستان در دهگلان و پروژه در دست اجرای دانشگاه و کلنگ زنی دو پروژه جدید و جلسه با اعضای شورای دانشگاه به این استان سفر کرد.

شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بازدید از ساختمان مصری و افتتاح طرح چهار خطه حسن آباد نیز از دیگر برنامه های وزیر علوم در سفر به کردستان بود.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.