منصور غلامی روز شنبه در شورای دانشگاه کردستان اظهار داشت: از جمله سیاست‌های پیش رو، بین المللی‌سازی دانشگاه‌ها و پذیرش دوره‌های مشترک خارجی است که دانشگاه کردستان در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است.

وی به فعال شدن شورای دانشجویان خارجی اشاره کرد و افزود: امکان ورود دانشجویان خارجی تسهیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش دانشجویان خارجی پژوهش‌محور باشد، گفت: این افراد چند سال اول حضور خود در دانشگاه را صرف یادگیری زبان فارسی می‌کنند و لذا از عهده دروس سخت و پرحجم بر نمی‌آیند و برای همین بایدکار علمی را پژوهشی یاد بگیرند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: انشگاه‌های کشور پس از انقلاب توانسته است با موفقیت سه دوره را پشت سر بگذارد که دوره نخست از دهه ٦۰ شروع و در آن به تربیت نیروی انسانی توجه شد که در این دوره متخصصان قابلی تربیت و نیاز کشور مرتفع شد.

وی تاکید کرد: در دهه سوم انقلاب، دانشگاه‌ها توانستند گام دوم را برداشته و در سطح بین‌المللی رتبه پژوهشی ایران را ارتقاء دهند و در دهه چهارم انقلاب و در گام سوم، دانشگاه‌های کارآفرین در حال شکل گیری هستند.
وی به رشد پژوهشی مطلوب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: درسالهای اخیر هرروز خبری از ابداع، اختراع، راه اندازی ترم افزار و سامانه و فناوری‌های جدید داریم.

در حال تکمیل ...
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.