آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز جمعه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت در سنندج اظهار داشت: هنر در زندگی انسان مسأله ای اساسی به شمار می رود که باید از آن برای رشد، پیشرفت و کمال  بشریت استفاده کرد.
وی با بیان اینکه خداوند نظام‌ تکوین را براساس موسیقی خاصی بنا نهاده است و لذا می توان گفت هنرمند واقعی خود خداوند است، افزود: همه اجزای این عالم دارای هنر و موسیقی خاصی است و حتی قرآن کریم نیز داری یک موسیقی دلنشین است و آرامشی که به انسان می دهد در کمتر موسیقی مشاهده می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: بخشی از هنری که در جهان‌ طبیعت توسط خداوند بنا نهاده شده در وجود انسان ها قرار دارد و انسان ها بگونه ای آفریده شدهاند که هنر الهی را بتوانند جلوه گر کنند که این نشان از رحمت و لطف الهی است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: موسیقی آیینی که با دف نواخته می شود نیز ویژگی خاصی دارد که باید مورد توجه باشد و در جهت رشد و تعالی بشریت از آن بهره برد چون خداوند در این عالم آفریده هایی دارد که با زبان های مختلف تسبیح الهی می گویند و این ها باید با زبان هنر گفته شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

نهمین جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت از ۲۲ تا ۲۵ مرداد با حضور هنرمندان ۳۰ استان کشور و گروه‌هایی خارجی در سنندج برگزار شد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.