سهیل فضل وزیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عصر شنبه به علت عدم پوشش دهانه چاه در باغی در جاده مریوان یک زن ۴۲ ساله به داخل چاه سقوط کرد و پس از اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ بلافاصله نیروهای عملیاتی این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی این سازمان این زن، زنده از چاه بیرون کشیده شد و جهت مداوا توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین با اشاره به انجام ۲۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در تیر امسال خبر داد و گفت: این تعداد عملیات شامل ۱۴۹ عملیات اطفای حریق و ۶۲ عملیات امداد و نجات بوده است.
وی یادآور شد: بیشترین آمار حوادث تیرماه مربوط به آتش سوزی ها، فضای سبز، جنگل و مرتع بوده که در قالب ۱۲۰ عملیات اطفای حریق مهار شده است.

فضل وزیری انجام ۱۲ مورد عملیات اطفای حریق در منازل مسکونی، هفت مورد خودرو و ماشین آلات، سه مورد تجاری، سه فقره انبار، ضایعات و زباله سه مورد و یک مورد ساختمان‌های اداری از دیگر عملیات انجام شده در تیر امسال بوده است.

وی تاکید کرد: انجام ۳۵ مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۱۲ فقره گیر کردن در آسانسور، ۶ مورد گیر کردن انگشتر در دست، چهار مورد بسته شدن درب، ۲ فقره تصادف، یک فقره سقوط اجسام، خفگی و گاز گرفتگی یک فقره و ریزش آوار یک فقره از ۶۲ جمله عملیات های امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: در عملیات های انجام شده تعداد هفت نفر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شده و یک نفر نیز فوت شد.

هشت ایستگاه آتش نشانی فعال و مجهز در سنندج وجود دارد که سه ایستگاه در نواحی منفصل و پنج ایستگاه در مناطق مرکزی قرار دارد.  

ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان با ۱۵۳ نفر نیرو، خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می دهد که ۱۳۰ نفر از این نیروها، عملیاتی هستند.  
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.