یک شکارچی قدیمی سقزی که از شکار و اسیر کردن جانوران وحشی پشیمان شده بود، در یک اقدام نمادین و خداپسندانه با رهاسازی 12 قطعه کبک، همیار محیط زیست شد .

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز با اعلام این خبر گفت: در راستای تعامل و برگزاری نشست های هم اندیشی و آموزشی محیط زیستی با جوامع محلی و اهالی روستاهای حاشیه و داخل منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، شکارچی مذکور ضمن ندامت و اظهار پشیمانی از شکار حیات وحش، با رهاسازی کبک های مذکور به جمع همیاران محیط زیست پیوست .

بهزاد شریفی افزود: به همین منظور در مراسمی که با حضور جمعی از مردم شریف منطقه و محیط بانان یگان حفاظت این اداره برگزار شد، کبک های مذکور، توسط شکارچی یاد شده در زیستگاه طبیعی رهاسازی شده و به دامان زیبای طبیعت سقز بازگشتند .

وی ضمن قدردانی از این اقدام محیط زیستی و تشکر از همراهی و همکاری دلگرم کننده نیروی انتظامی، دهیاری ها، شوراهای اسلامی و روستانشینان طبیعت دوست شهرستان سقز، ابراز امیدواری کرد که روز به روز بر تعداد نادمین از شکار اضافه شود، حیات وحش گرفتار در قفس آزاد شده و به آغوش طبیعت بازگردند و قفس های اسارت این مخلوقات خداوندی، شکسته و سوزانده شوند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.