معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان روز دوشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ صرف کردن هزینه‌ای برای مجهز کردن منزل به تجهیزات مدرن نظیر آیفون های هوشمند، نرده، دزدگیر و وسایل دیگر تا حدود زیادی از بروز سرقت را کاهش می‌دهد.

سرهنگ عبدالله فاتحی اظهار داشت:‌ سارقین همیشه به دنبال طعمه ها و سوژه‌هایی راحتتر برای سرقت هستند و در صورتی که ببینند سرقت از مکانی برای آنها وقت‌گیر است و احتمال دستگیری و عدم موفقیت آنها را بالا می‌برد از آن چشم پوشی می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ استفاده از درهای ضد سرقت، چراغ‌های تایمردار، سپردن طلاجات و اموال ارزشمند به صندوق امانات بانک‌ها، استفاده از نرده، شیشه‌های دودی و دوربین‌های مداربسته از دیگر شیوه‌هایی است که می‌شود میزان امنیت منزل را در مقابل سارقان بالا برد.

وی تاکید کرد: استفاده از دوربین بویژه در آپارتمان ها می‌تواند رفت و آمد را افراد کنترل کرده و در نتیجه از احتمال سرقت منزل و خودرو در آن مجموعه بکاهد.

سرهنگ فاتحی افزود:‌ توصیه می‌شود افراد پس از ترک منزل، آن را به یکی از اقوام یا همسایه‌های مورد اعتماد بسپارند و همسایه نیز دقت کند اگر فرد و افرادی ناشناس در ساختمان تردد دارند به صاحبخانه اطلاع دهد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از امکانات ایمنی بهتر از به وجود آمدن ناراحتی‌ها و استرس‌های ناشی از وقوع سرقت‌های احتمالی و احیاناً از دست دادن اموال با ارزش است، اضافه کرد:‌روزانه هزینه‌های بسیاری برای تهیه اموال و وسایل جدید صرف می‌شود اما شاید هزینه‌ای برای نگهداری آنها پیش بینی نمی‌کنیم.

۶۱۰۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.