به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی در قالب طرح احسان  مسجد ، ۳۹ جهیزیه به زوج های جوان کردستانی اهدا شد.

به گزارش ایسنا، متطقه کردستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در این مراسم از اهدای یک‌هزار جهیزیه در سطح کشور به زوجین جوان خبر داد و اظهار کرد: سهم کردستان از این تعداد ۳۹ جهیزیه بوده است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد فرمان اجرایی امام راحل و بنیاد برکت، طرح احسان مسجد در کشور و استان کردستان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس اجرای این طرح با همکاری روحانیون و ماموستاهای مساجد استان، زوج‌های بی‌بضاعت که توانایی خرید جهیزیه ندارند شناسایی می‌شوند، افزود: این اقدام به منظور ترویج ازدواج آسان انجام می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه ارزش هر جهیزیه ۱۳ میلیون تومان است، گفت: در مجموع برای این ۳۹ جهیزیه ۵۰۷ میلیون تومان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: این جهیزیه ها شامل یخچال، لباسشویی، فرش، اجاق گاز، جارو برقی و ظروف آشپزخانه است.

وی بیان کرد: طرح احسان مسجد علاوه بر شناسایی زوجین بی‌بضاعت و اهدای جهیزیه به آنها به منظور تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اجرا شده است.

وی الگوسازی و فرهنگ‌سازی برای ترویج ازدواج آسان را از اهداف اجرای طرح احسان مسجد خواند و اضافه کرد: به منظور گسترش ازدواج به عنوان سنت پیامبر اکرم(ص) باید فرهنگسازی لازم در خصوص ازدواج اسان میان خانواده‌های ایرانی گسترش یابد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.