رئیس تامین اجتماعی شهرستان بیجار گفت: سال گذشته ۱۸۴ نفر در این شهرستان بیمه بیکاری دریافت کردند که با فعالیت مجدد تعدادی کارگاه این تعداد با کاهش ۲۰ درصدی به ۱۴۸ نفر کاهش پیدا کرد.
رحمان گچلو، به مناسبت فرارسیدن روز تامین اجتماعی در گفت و گو با ایسنا منطقه کردستان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است اظهار کرد: بیمه ها شامل بیمه مشاغل آزاد، اختیاری، اجباری، رانندگان، بافندگان، باربران، کارگران ساختمانی، زنبورداران، خادمین مساجد، کارفرمایان صنفی و توافقی است.


رئیس تامین اجتماعی شهرستان بیجار با بیان اینکه بیمه زنان سرپرست خانوار امسال رشد خوبی داشته است گفت: امیدواریم زنان سرپرست بتوانند بیمه تامین اجتماعی را داشته باشند چرا که کمترین حق بیمه را پرداخت می کنند و از مزایای خیلی خوبی برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد:
۱۱ هزار و ۹۵۸ نفر بیمه شده اصلی در شهرستان بیجار وجود دارد که با احتساب مستمری بگیران اصلی به ۱۵ هزار نفر می رسد.

گچلو، با ذکر اینکه دو هزار و
۷۶۸ نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی در بیجار وجود دارد، ادامه داد: در ۳ ماه اول سال، ۱۰۴ نفر مستمری بگیر اضافه شده است و به دو هزار و ۸۷۲ نفر رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه یک هزار و
۱۱۰ کارگاه تحت پوشش این سازمان در شهرستان بیجار وجود دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا امروز بیش از یک هزار و ۲۱۰ بازرسی از این کارگاه ها صورت گرفته است.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در راستای رونق تولید از
۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور اقدام به بخشودگی جرائم کرده است، یادآور شد: کارفرمایانی که کارگاه های فعال دارند و تا سال ۹۶ بدهی قطعی داشته اند می توانند ظرف این مدت درخواست کتبی خود را به اداره تامین اجتماعی شهرستان بیجار تحویل دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال
۹۷ بیش از ۴۵ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران پرداخت شده است خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران این شهرستان پرداخت شده است.

گچلو با اعلام کاهش تعداد بیمه بیکاری در بیجار یادآور شد: سال گذشته
۱۸۴ نفر در این شهرستان بیمه بیکاری دریافت کردند که خوشبختانه با فعالیت مجدد تعدادی کارگاه این تعداد با کاهش ۲۰ درصدی به ۱۴۸ نفر کاهش پیدا کرد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.