مدیریت توزیع برق شهرستان بیجار با اشاره به اینکه برق رسانی به سه روستای خیرآباد، قورت دره و علی سرخ انجام شده است، گفت: هم اکنون ۵ روستای دارای سکنه در شهرستان بیجار فاقد برق هستند که در سال جاری از این تعداد به ۲ روستا برق رسانی می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان محسن ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه انرژی الکتریکی به راحتی به سایر انرژی ها تبدیل می شود، اظهار کرد: این انعطاف پذیری باعث شده است انرژی الکتریکی نفوذ زیادی در خانواده ها داشته باشد و بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی در آینده تنها انرژی موجود در زندگی بشر انرژی الکتریکی است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از نیروگاه های کشور سوخت فسیلی هستند، ادامه داد: بر همین اساس ۳۲ درصد گاز کشور صرف تولید برق در این نیروگاه ها می شود.

مدیریت توزیع برق شهرستان بیجار در ادامه با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار مشترک در شهرستان بیجار وجود دارد، گفت: از این میزان ۴۱ درصد در بخش خانگی، ۸ درصد عمومی، ۲۵ درصد کشاورزی، ۱۶ درصد صنعتی، ۶ درصد تجاری و ۵ درصد روشنایی معابر است.
 
وی با اعلام اینکه در گذشته فقط یک پیک بار مصرف وجود داشت، تصریح کرد: هم اکنون ۲ پیک بار مصرف وجود دارد که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ و ۲۰ تا ۲۴ است. به خاطر استفاده از دستگاه های سرمایشی پیک مصرف روزانه بیشتر از شبانه است و این نشان از تغییر رفتار مشترکین و استفاده بی رویه از انرژی را دارد.

ابراهیمی با ذکر اینکه شعار ما در شرکت توزیع برق درست مصرف کردن است نه کم مصرف کردن، ادامه داد: بر همین اساس باید در پیک های مصرف از لوازم پر مصرف و لامپ های اضافه استفاده نشود و سرویس سالیانه کولرها صورت بگیرد و بیشترین استفاده از نور طبیعی شود.

وی با تأکید بر اینکه از سال گذشته تا کنون ۱۵۰۰ لامپ و لوازم روشنایی در سطح روستاهای شهرستان نصب شده است، خاطرنشان کرد: در شهر بیجار نیز چند به عنوان نقاط تاریک شناسایی شد که جهت روشنایی این نقاط ۲ کلیومتر روشنایی اجرا شده است.

ابراهیمی همچنین تصریح کرد: شهر بیجار بیشترین طول شبکه معابر مستقل زمینی در استان کردستان را داراست.

مدیریت توزیع برق شهرستان بیجار با اشاره به اینکه سه روستای خیرآباد، قورت دره و علی سرخ برق رسانی شده است، یادآور شد: با برق رسانی به این روستاها در مجموع ۶۳ خانوار از انرژی الکتریکی بهره مند شدند، اما هم اکنون پنج روستای دارای سکنه در شهرستان بیجار فاقد برق هستند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق موظف به برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار است که بر همین اساس به ۲ روستای دیگر که واجد شرایط لازم هستند در سال ۹۸ برق رسانی می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.