مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج، گفت: 21 کودک متکدی در سه ماهه نخست از سطح شهر جمع آوری شد که پس از اخذ تعهد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، صلاح الدین وکیلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروزه یکی از آسیب های اجتماعی در سطح شهرها وجود پدیده تکدی گری است که وجود متکدیان در معابر و چهار را‌ه‌های سطح شهر علاوه بر مزاحمت برای شهروندان باعث زشت شدن چهره شهر و همچنین نارضایتی شهروندان هم می‌شود.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج،عنوان کرد: اکیپ جمع آوری و ساماندهی متکدیان این شهرداری با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به صورت مستمر نسبت به اجرای طرح در سطح شهر اقدام می کنند.

وکیلی با اشاره به اینکه پس از جمع آوری متکدیان تمامی اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی ثبت خواهد شد، اعلام کرد: در راستای طرح جمع آوری  و ساماندهی متکدیان در سه ماهه نخست سال امسال 91 متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند که از این تعداد 36 متکدی مرد و 55 نفر نیز زن بودند.

وی ذکر کرد: از این تعداد متکدی جمع آوری شده 54 متکدی با اخذ تعهد کتبی مبنی بر ترک تکدی گری از مرکز ترخیص شدند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج، اضافه کرد: 21 کودک متکدی در سه ماهه نخست از سطح شهر جمع آوری شد که پس از اخذ تعهد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

وی همچنین بیان کرد: چهار نفر از متکدیان جمع آوری شده از هم  شهرستان‌های اطراف جهت تکدی گری به سنندج مراجعه کرده بودند که با گرفتن تعهد به شهرستان‌های محل سکونت خود انتقال داده شدند.

وکیلی ذکر کرد: تعداد چهار نفر از متکدیان که برای چندمین بار اقدام به تکدی گری کرده بودند جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه جهت حمایت مالی نیز 2 نفر از متکدیان جمع آوری شده به بهزیستی و یک نفر هم به کمیته امداد معرفی شدند، افزود: 2 نفر از متکدیان جمع آوری شده به دلیل اعتیاد به مراکز درمانی معرفی شده و سه نفر افراد بی سرپناه نیز اسکان داده شدند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج در پایان از شهروندان درخواست کرد: در راستای کاهش معضل تکدی گری در سطح شهر از کمک به متکدیان در معابر شهری خودداری کنند.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.