معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان بیجار گفت: برای اولین بار در استان کردستان ارز دیجیتالی در شهرستان بیجار کشف شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان محمدحسین محبیان، شامگاه دوشنبه (  ۱۷ تیر) در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بیجار، با اشاره به اینکه ۱۲ تا ۱۸ تیر ماه هر سال هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهار کرد: یکی از دغدغه سران نظام به خصوص مقام معظم رهبری بحث مبارزه با قاچاق است و در نامگذاری های سال های اخیر قاچاق در نقطه مقابل تک تک این شعار ها قرار دارد.
وی افزود: شهرستان بیجار به عنوان خروجی استان کردستان نقش زیادی را متقبل شده و به نوعی جور تمام شهرستان های استان را در بحث مبارزه با قاچاق می کشد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه پس از نوسانات اخیر دلار و وضعیت اقتصادی کشور بیجار تعدادی از اقلام سیر معکوس داشته اند، گفت: در بعضی از اقلام(دام، محصولات کشاورزی) از مرکز کشور به مرزها قاچاق می‌شود که بر این اساس بیجار ورودی استان کردستان است.

وی با اعلام اینکه شهرستان بیجار در آمار کشفیات قاچاق در استان همواره در رتبه های اول و دوم بوده است، تصریح کرد: قصد نداریم رتبه‌ای به این قضیه نگاه کنیم بلکه قصد داریم اعلام کنیم نیروهای انتظامی و مسئولین به سهم خود کار دغدغه مند هستند.

محبیان با ذکر اینکه تاکنون گزارشی از قاچاق گندم در شهرستان وجود نداشته است، ادامه داد: با آغاز برداشت گندم در بیجار شائبه‌هایی در زمینه قاچاق گندم در شهرستان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای مبارزه با احتکار کالا ثبت انبارهای کالا در تمام شهرستان‌هاست، خاطرنشان کرد: در شهرستان بیجار از ۲۶۱ انبار ثبت شده در بیجار ۱۳۴ انبار به عنوان انبار فعال تایید شده اند و با فعالیت این سامانه ورود و خروج و رصد کالاها آسان شده است که درصد بالایی از احتمال احتکارها را منتفی می‌کند.

محبیان با بیان اینکه کشفیات تعدادی از کالاهای قاچاق نسبت به سال گذشته در بیجار افزایش داشته است، یادآور شد: سیگار ۳۹ درصد، لوازم برقی و خانگی ۲۵ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی ۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان بیجار در پایان تصریح کرد: برای اولین بار در استان کردستان ارز دیجیتالی در شهرستان بیجار کشف شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.