یه گزارش ایرنا، شهریار حنیفی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: این کالاها شامل بیش از 533 تُن برنج تایلندی و 50 تُن برنج هندی و 126 تُن مرغ منجمد بود که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شد و 602 تُن برنج نیز در انبارها ذخیره شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری در 2 مرحله برای مصرف خانوار 802 تُن شکر در قالب سهمیه به استان کردستان اختصاص یافته که با موجودی قبلی یک هزار و 150 تُن شکر توزیع شده و 350 تُن نیز ذخیره داریم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: شکر مصرفی صنف و صنعت که به قنادی ها و کارخانجات تولید قند اختصاص یافت نیز در 2 مرحله شامل 2 هزار و 500 تُن در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که تمام این میزان توزیع شد.
وی یادآور شد: در این مدت گوشت قرمز منجمد نیز به میزان 267 تُن، گوشت قرمز سرد گوسفندی به میزان 33 تُن، گوشت قرمز سرد گوساله وکیوم 13 تُن در اختیار مردم قرار گرفته است.
حنیفی گفت: همچنین 18 و نیم تُن از 20 تُن خرمای مضافتی که از طریق شرکت تعاون روستایی از استان های جنوبی کشور خریداری و به استان حمل شده نیز توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز وارداتی به 2 طریق خصوصی و دولتی بدست مصرف کنندگان استان می رسد، افزود: بخش خصوصی تا این مقطع 310 تُن گوشت از طریق فروشگاه بهاره شهرک بهاران توزیع کرده است.
حنیفی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز به عنوان بخش دولتی تاکنون 24 تُن از مقدار 141 تُن گوشت قرمز اختصاص داده شده را در اختیار دانشگاه ها، مراکز آموزشی و مدارس شبانه روزی گذاشته است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با ارائه گزارشی از تامین نهاده های دامی استان اظهار داشت: نهاده های دامی (کنجاله سویا، جو و ذرت) از طریق شرکت پشتیبانی اموردام توزیع می شود.
حنیفی اضافه کرد: در این راستا برای تامین ذرت سال 98 مقدار 2 هزار و 240 تُن به استان ابلاغ شده که تا امروز 2 هزار و 200 تُن آن جذب و توزیع شده است..
وی یادآور شد: همچنین 45 هزار و 796 تُن حواله برای کنجاله سویا تا این مقطع از طریق معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان صادر شده که از این مقدار 320 هزار تُن توسط بخش خصوصی جذب شده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 300 تُن جو نیز جذب و میان کشاورزان و بهره برداران این بخش توزیع شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.