جمشید اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام شهرداری ها در سامانه مطالبات، این نهادها در ابتدای سال گذشته حدود سه هزار و 700 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی استان مطالبه داشتند.
وی اضافه کرد: پس از بررسی های مختلف دستگاه های اجرایی استان تاکنون یک هزار و 730 میلیارد ریال از مطالبات اعلامی شهرداری های استان را تایید کرده اند.
اسدی با اشاره به اینکه با توجه وضعیت مالی شهرداری ها در سال گذشته استاندار کردستان وصول این مطالبات را به صورت ویژه پیگیری کردند، افزود: تاکنون یک هزار میلیارد ریال از این مطالبات به صورت اسناد خزانه ای و پرداخت های نقدی به حساب شهرداری های استان واریز شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان یادآور شد: بیشترین میزان مطالباتی که در این مدت وصول شده با 600 میلیارد ریال مربوط به شهرداری سنندج است.
وی تاکید کرد: همچنین بیشترین میزان مطالبات از سه هزار و 700 میلیارد ریال برآورد شده در سال گذشته با 720 میلیارد ریال مربوط به شهرداری سقز و 700 میلیارد ریال مربوط به شهرداری سنندج است.
اسدی گفت: همچنین 120 میلیارد ریال دیگر از مطالبات شهرداری ها با دستور صریح استاندار کردستان از محل اعتبارات دستگاه ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حساب شهرداری ها واریز شده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای 32 شهر مصوب است که تا کنون در 30 مورد از این شهرها شهرداری ها فعال شده است.
در سال گذشته سه شهر جدید تعداد شامل حسین آباد در شهرستان سنندج، سنته در شهرستان سقز و هزارکانیان در شهرستان دیواندره با مجوز وزارت کشور از روستا به شهر تبدیل شده اند.
مجوز ایجاد شهرداری در شهرهای سنته و هزارکانیان نیز هنوز صادر نشده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.