شاهرخ محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه ماه گذشته یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره منابع طبیعی مریوان 63 مورد از تخلف مربوط به تخریب، تصرف و قطع و زغال گیری از درختان جنگلی برای متخلفان تشکیل داده است.
وی افزود: پرونده تخلف متخلفان و سودجویان اراضی ملی و منابع طبیعی با توجه به مصوبه هیات وزیران و به استناد ماده 28 قانون مجازات اسلامی بر اساس نُرم جدید برآورد خسارت به دادگستری ارسال شد تا از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اضافه کرد: پرونده تخلفات را با اهداف تعقیب کیفری متهم، قرار مجرمیت، متوقف کردن عملیات، رفع تصرف از عرصه های مورد دعوا یا اعاده وضع به حال سابق، قلع و قمع فنس کشی (پرچین) انجام شده، ضبط درختان مثمر غرس شده به نفع دولت و جبران خسارت وارده بر اساس نُرم جدید پیگیری خواهیم کرد.
محمودی یادآور شد: با متخلفین با قاطعیت تمام برخورد خواهیم کرد و از هیچ تلاشی برای حفاظت از عرصه های ملی دریغ نخواهیم کرد ضمن اینکه از مردم نیز انتظار داریم شماره تماس 1504 را جهت گزارشات تخریب و تصرف به یاد داشته باشند.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.