به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ عیسی گوهری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار دقیق متوفیان در تصادفات جاده ای این دوره زمانی هنوز از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه میزان تصادفات فوتی بر اساس وقوع نیز در این مدت 53 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: تصادفات جرحی نیز در این مدت 10 درصد کاهش یافت.
سرهنگ گوهری با اشاره به اینکه 17 درصد تصادفات در این مدت بر اثر تجاوز به چپ یا انحراف از مسیر رخ داده است، افزود: عدم توجه به جلو هم دلیل 13 درصد تصادفات است.
وی یادآور شد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 45 درصد تصادفات و 46 درصد نیز بر اثر واژگونی خودرو رخ داده است.
فرمانده پلیس راه کردستان گفت: 27 درصد تصادفات مربوط به پلاک هایی با شماره مرکز استان، 31 درصد پلاک هایی با شماره شهرستان های استان و 42 درصد هم پلاک هایی با شماره سایر شهرستان های کشور بوده است.
وی تاکید کرد: روز 26 اسفند سه فقره تصادف با 9 کشته و روز 28 اسفند سه فوتی ناشی از یک تصادف بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات استان کردستان در قالب طرح نوروزی را تشکیل می داد.
سرهنگ گوهری از مردم خواست در زمان وقوع تصادف به جای گرفتن فیام و عکس صحنه حادثه را ترک کنند تا جاده مسدود نشود یا حادثه ای دیگری رخ ندهد.
وی افزود: ورود مسافر به استان کردستان در نوروز امسال بر اساس تردد شمارها 9 درصد کاهش یافته ولی بیشترین ورود مسافر به استان مربوط به روز 28 اسفند پارسال است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان هم در این نشست خبری مشترک گفت: در طرح نوروزی امسال در تصادفات درون شهری، فوتی نداشتیم که در مقایسه با نوروز سال گذشته که یک نفر جان خود را از دست داده بود شاهد کاهش 100 درصدی هستیم.
سرهنگ رمضان نادری اظهار داشت: میزان تصادفات جرحی هم در این مدت 33 درصد و مجموع تصادفات نیز 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: مقایسه آماری تصادفات سال 97 با سال 96 هم شاهد کاهش چهار درصدی متوفیان تصادفات درون شهری هستیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان افزود: شهرستان بیجار و دهگلان با 100 درصد افزایش و سنندج با 22 درصد افزایش بیشترین میزان تلفات جرحی ناشی از تصادفات درون شهری سال گذشته را داشتند.
طول شبکه راه های کردستان هفت هزار و 834 کیلومتر است که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.