طیب محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توصیه می شود شهروندان از خرید ماهی قرمز خودداری کنند، چرا که به دلیل انتقال بیماری از طریق لمس آن، برای سلامتی انسان نیز مضر است.
وی با بیان اینکه مردم از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه ها و منابع آبی در روز سیزده فروردین اجتناب کنند، افزود: شهروندان می توانند به جای این کار، ماهی را در خاک دفن کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست کردستان تاکید کرد: این نوع ماهی به سرعت در آب تکثیر می شود و ضمن آلودگی منابع آبی، تهدیدی جدی برای منابع ژنتیکی و ماهی های بومی است.
محمودی به حضور مردم در طبیعت به مناسبت سیزده فروردین اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی احتمال بارش های رگباری در عصر امروز زیاد است اما شهروندان در صورت حضور در طبیعت، مراقب این موهبت الهی باشند.
وی از مردم خواست با توجه به در پیش بودن فصل رویش گیاهان و درختان، از کندن و شکستن شاخه درختان اجتناب کرده و در صورت پخت و پز از شاخه های خشک استفاده کنند.
محمودی ریختن زباله در طبیعت را بزرگترین چالش در محیط زیست کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: آلودگی طبیعت منجر به آلودگی خاک و آب و در نهایت ایجاد خطر برای زندگی انسان و جانوران می شود، پس نیاز است مردم در صورت حضور در طبیعت نسبت به این مهم جدیت داشته باشند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست کردستان یادآور شد: خاموش کردن آتش بعد از استفاده، حفاظت از پوشش گیاهی و همراه داشتن کیسه زباله از مهمترین نکاتی است که شهروندان در هنگام حضور در طبیعت باید به آن توجه کنند.
وی به نصب بنرهای اطلاع رسانی توسط اداره کل محیط زیست در نقاط مختلف شهرهای استان با هدف آگاه سازی مردم در بحث مراقبت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: در صورت حضور مردم در طبیعت، کیسه های زباله در میان آنان در مناطق مختلف توزیع می شود.
استان کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده بیجار، بدر و پریشان قروه، منطقه حفاظت شده سقز، شاهو و کوسالان و زریبار مریوان است.
7355/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.