موحد امان اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دیگر خسارت های بارش سنگین در این شهرستان اظهار داشت: در این مدت بر اثر بارش سنگین برف تعداد 190 واحد مسکونی، 56 جایگاه نگهداری دام و 157 انبار علوفه نیز آسیب دیده اند.
وی اضافه کرد: 76 واحد مسکونی، 121 جایگاه نگهداری دام و 180 انبار علوفه تخریب شده در این شهرستان بر اثر سیلاب پیش از این و با هشدارهای ستاد بحران تخلیه شده بودند.
امان اللهی از تلف شدن 15 راس دام شامل 13 راس دام سبک و 2 راس دام سنگین در این حوادث خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اکثر دامداران به هشدارهای ستاد بحران دقت کرده بودند اما در این میان تعداد اندکی بدلیل بی احتیاطی و جدی نگرفتن هشدارها دام های خود را از دست دادند.
فرماندار قروه درباره مسدود بودن راه های روستایی هم گفت: بدلیل بارش برف راه 31 روستا در شهرستان مسدود شده است.
امان اللهی خسارت های وارده در طی بارش برف در این چند ساعت را بیشتر شامل زیرساخت ها به خصوص در شبکه های توزیع برق دانست و یادآور شد: 2 ترانس، 84 تیر فشار متوسط، 18 اصله تیر فشار ضعیف در روستاهای میمنت آباد و سرقل دچار خسارت شده است.
وی با بیان اینکه با وجود پیگیری ها شرکت برق شهرستان، برق تعدادی از روستاها قطع است، تاکی کرد: در بخش مرکزی پنج روستای شکوه آباد، قاسم آباد، مجین، سنگین آباد و امین آباد برق ندارند.
امان اللهی گفت: 14 روستای بخش چهاردولی شامل سوتپه، سرقل، پلوسرکان، داشکسان، گنداب علیا، آقبلاغ، میهم سفلی، کمره، ولی آباد، شیروانه، تکیه علیا، تکیه سفلی، قاورمه دره و درمه هم برق ندارند.
فرماندار قروه اظهار داشت: شب گذشته مرد 84 ساله ای در روستای شیخ جعفر این شهرستان بر اثر ریزش دیوار انبار علوفه جان باخت.
وی افزود: ستاد بحران شهرستان درباره تخریبی بودن محل انبار علوفه قبلا هشدار داده و خواستار تخلیه شده بود اما بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارها باعث مرگ این فرد شد.
فرماندار قروه اضافه کرد: پس از اطلاع از موضوع تیم امداد متوفی را از زیر آوار بیرون کشید اما پس از انتقال به بیمارستان شهید بهشتی قروه این مرد در گذشت.
به گزارش ایرنا، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 84 میلی متر بارندگی در قروه ثبت شده که 60 میلی متر آن به صورت برف بوده است.
بارش سال زراعی از مهرماه سال گذشته تاکنون در قروه هم 415 میلی متر اعلام شده است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.