به گزارش خبرنگار ایرنا، موحد امان‌اللهی شامگاه شنبه در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه برخی منازل مسکونی در روستاها و شهر در مسیر رودخانه فصلی و مسیل قرار دارند، اظهار داشت: 40 میلی متر بارندگی در این شهرستان پیش بینی شده و مکان های پرخطر و نقاط آسیب پذیر نیز شناسایی و برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: چهار خانوار در شهرک امام خمینی (ره) و پشت مرکز CNG و هشت خانوار نیز در مجاورت رودخانه قلعه در داخل شهر قروه در معرض خطر هستند که مکان مشخصی برای آنان فراهم شده تا در این مکان ها اسکان یابند که این موضوع به آنان ابلاغ شده تا در روزهای 11 و 12 فروردین منازل خود را برای اطمینان بیشتر تخلیه کنند.
فرماندار قروه با بیان اینکه دسترسی محلی شهرک دانش به سمت داخل شهر مسدود شده است، یادآور شد: گروه های خدمات رسان شهرداری از جمله آتش نشانی و ستاد بحران آماده باش هستند و تمام مسیل های ورودی به شهرهای سریش آباد، دزج و دلبران که امکان خطر داشت، نیز لایروبی و اصلاح شده است.
امان اللهی با بیان اینکه 2 واحد مسکونی در مجاورت مسجد جامع دلبران نیز باید تخلیه شود، افزود: در برخی روستاها نیز تعدادی از خانوارها که در مجاورت مسیل آب قرار دارند باید جابجا شوند.
وی تاکید کرد: برخی از اهالی مشیر آباد اوریه، سنگین آباد، قاملو، سرابقحط، مالوجه، طوغان، قزلجه کند، حاجی آباد، دوسر، زنگ آباد، برمه تپه، سوتپه، جعفر، حسن خان، سیلاب، شوراب هزاره، شوراب خان، گیلکلو، عبدل آباد و فیروزآباد هم باید منزل خود را تخلیه و به مناطق امن پیش بینی شده بروند که به همه آنان این موضوع ابلاغ شده است.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه روزهای 11 و 12 فروردین از پارک خودرو در خیابان اشرفی اصفهانی سریش آباد ممانعت می شود، اظهار داشت: اوج بارش در قروه از ساعت 17 روز یکشنبه 11 فروردین تا ساعات ابتدایی بامداد 12 فروردین و تقریبا به مدت هشت ساعت خواهد بود.
امان اللهی یادآور شد: روز دوشنبه هم بارش باران داریم اما دوشنبه شب هوا رو به سردی می رود و بارش به صورت برف خواهد بود.
وی با بیان اینکه تا روز 13 فروردین بارش ها به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به خطر ریزش کوه در مناطق کوهستانی و بارش های 48 ساعت آینده روز 13 فروردین احتمال رانش دامنه کوه وجود دارد لذا از مردم می خواهیم در دامنه های کوه ها اطراق نکنند.
فرماندار قروه گفت: سامانه تهک (سامانه توسعه هواشناسی کاربردی) به آدرس https://tahak.irimo.ir/ برقرار است و از طریق این سامانه توصیه های کلی برای کشاورزان ارسال می شود که ثبت نام در آن، هیچ هزینه ای ندارد.
وی با تاکید بر اینکه همه مدیران عضو ستاد مدیریت بحران تا 14 فروردین در حالت آماده باش هستند، یادآور شد: بیمارستان و خانه های بهداشت روستایی در آماده باش کامل هستند و برای مادران باردار که زایمان آنها نزدیک است تمهیداتی صورت گرفته که در شهر قروه حضور داشته باشند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.