محمد شبرندی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعتی قبل یک بهمن سنگین به طول 25 متر و ارتفاع بیش از پنج متر در گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد به پاوه و شهر هورامان تخت و 10 روستای تابعه آن را به همدیگر متصل می کند سقوط کرد و موجب مسدود شدن یک ساعته این گردنه شده بود.
وی افزود: با تلاش بی وقفه نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد مستقر در گردنه ژالانه با سه دستگاه برف روب ( گریدر، لودر و بولدوزر) مسیر بازگشایی، ایمن سازی و پاکسازی شد.
مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: بیش از 80 خودروی سواری در طرفین این بهمن گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای راهداری رهاسازی شدند.
وی اضافه کرد: باتوجه به بارش برف در گردنه ژالانه تردد در این محور ارتباطی بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست و رانندگان حتما وسایل ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.
شبرندی تاکید کرد: باتوجه به انباشته شدن حجم زیادی از برف هر روز شاهد سقوط بهمن در گردنه ژالانه هستیم، لذا رانندگان و مسافران از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری کنند.
وی به ریزش کوه در جاده سروآباد - سنندج اشاره کرد و افزود: در اثر بارش های شدید باران در روزهای اخیر در گردنه نیاباد در محور اصلی سروآباد - سنندج کوه ریزش کرده بود که با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری شد.
مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه 42 کیلومتر از راه اصلی شهرستان سروآباد از سه راهی لنگریز تا سه راهی حسین آباد با آسفالت سرد لکه گیری انجام شد، اضافه کرد: در عملیات لکه گیری بیش از 15 تن آسفالت سرد مصرف شد و چاله های این مسیر ایمن سازی و برطرف شد.
شبرندی اضافه کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان سروآباد، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان از پل های ارتباطی در محور اصلی سروآباد - سنندج بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد دارای 40 کیلومتر راه اصلی، 160 کیلومتر راه روستایی و 120 کیلومتر راه فرعی ( سروآباد به پاوه ) است.
475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7354/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.