به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله صیدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اظهار داشت: جاری شدن سیل در چند استان کشور باعث ابراز نگرانی شهروندان شده و از نهادهایی همچون شهرداری انتظار دارند تمهیدات لازم برای کاهش خسارت جانی و مالی در مقابله با اینگونه حوادث را داشته باشند.
وی گفت: در شرایط فعلی باید تمامی مدیران شهرداری در محل کار حاضر بوده و نظارت دقیق بر امور حوزه کاری خود داشته باشند.
شهردار سنندج افزود: نیروهای خدمات شهری باید در آماده باش کامل باشند و نقاطی از سطح شهر که در مواقع بارش دارای مشکل هستند با تقسیم نیروهای خدمات شهری نسبت به رفع آبگرفتگی آن اقدام شود.
وی اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از نقاط سطح شهر بویژه در نواحی منفصل شهری در مواقع بارش باران در معرض بیشترین خطر قرار دارند که از سوی شهرداری نواحی و مناطق باید اخطارهای لازم را به ساکنان این منازل داده شود.
صیدی افزود: در مواقع بارش های شدید باران شاهد ورود آب به داخل منازل مسکونی هستیم که باید شهرداری مناطق نسبت به تعمیر و خرید پمپ های تخلیه آب اقدام کنند.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بارش های تدریجی باران در برخی مواقع موجب ریزش ترانشه و مسدود شدن معابر شهری می شود لازم است تمام ماشین آلات عمرانی در نقاط مختلف سطح شهر مستقر شده و در صورت ریزش ترانشه نسبت به پاکسازی و بازگشایی معبر در کمترین زمان ممکن اقدام شود.
شهردار سنندج یادآور شد: نیروهای آتش نشانی هم با داشتن تجهیزات خاص آمادگی لازم برای کمک به نیروهای خدمات شهری مناطق را دارند و می طلبد شهرداری مناطق با نیروهای آتش نشانی هماهنگی لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: اخطارهای هواشناسی را باید جدی گرفت و تمام اقداماتی که می توان در راستای کاهش خسارت در سطح شهر نظیر پاکسازی نخاله های ساختمانی که باعث مسدود شدن دریچه های آب های سطحی می شود، باید انجام گیرد.
صیدی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه ریزی لازم وهمچنین تعامل و مشارکت همه شهروندان بتوانیم در بارش های آینده شاهد کمترین خسارت در سطح شهر باشیم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.