انور طاهایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام راهای اصلی و فرعی منتهی به شهرستان بانه در این شرایط نامساعد جوی باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی با اشاره به بارش برف سنگین و کولاک در تمام محورهای ارتباطی این شهرستان اضافه کرد: راه تعدادی از روستاها مسدود شده که با اولویت بندی با حضور راهداران همه راه ها تا ساعتی دیگر بازگشایی می شود.
طاهایی با بیان اینکه رانندگان خودروهایی که قصد تردد در این دو گردنه را دارند حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند، افزود: هشت دستگاه نمک پاش تیغه دار، 2 دستگاه گریدر و 2 دستگاه لودر عملیات برف روبی و بازگشایی جاده های ارتباطی این شهرستان را انجام می دهند.
وی کمبود امکانات را یکی از مشکلات اساسی در زمینه برف روبی و بازگشایی راه ها دانست و گفت: بدلیل کمبود اعتبارات پیمانکاران بخشی خصوصی برف روبی با هماهنگی از چرخه همکاری با این سازمان خارج شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر بانه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یک اکیپ از امدادگران هلال احمر که شامل چهار نجاتگر و یک راننده است در مسیر گردنه خان مستقر شده و تاکنون 20 خودرو گرفتار در برف را رها سازی کرده اند.
آزاد فتاحی با اشاره به آمادگی اکیپ های امداد نجات افزود: 40 بسته جیره غذایی در میان مسافرین و در راه ماندگان توزیع شده و 2 خانواده نیز به صورت اضطراری در پایگاه امداد و نجات گردنه خان اسکان داده شدند.
به گزارش ایرنا، راه های اصلی حوزه استحفاظی شهرستان بانه شامل محور بانه - سقز 12 کیلومتر، بانه - سردشت 45 کیلومتر، بانه - مریوان 33 کیلومتر، بانه سیرانبند 25 کیلومتر و بانه آرمرده 14 کیلومتر است.
شهرستان بانه 650 کیلومتر راه روستایی تعریف شده و 150 کیلومتر راه کوخ نشین دارد که حدود 250 کیلومتر آن آسفالت شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
سامانه فعال بارشی فعلی مستقر در آسمان استان تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه می دهد که در برخی پتانسیل بارش این سامانه در نواحی غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان و سروآباد، منطقه اورامان و تا حدودی کامیاران و سنندج نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.
با توجه به حجم زیاد بارش ها، در برخی نقاط امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد و در گردنه ها و ارتفاعات بارش برف، کولاک و مه سبب لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد می شود.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.