سرهنگ حسن عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تعداد زیادی از بهبود یافتگان واسطه شدیم تا به کاری مشغول شوند و برای برخی هم شغل پیدا کردیم.
وی با بیان اینکه این فعالیت در قالب طرح کرامت با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی اعتیاد و طلاق صورت گرفت، اضافه کرد: چهار کارگروه از سال گذشته فعال شده تا در بخش های مختلف مشکلات اجتماعی این محلات را شناسایی و بررسی کنند.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج افزود: در هر محله نیز یک شورای محله متشکل از امام جماعت مسجد، فرمانده حوزه پایگاه مقاومت بسیج، رئیس کلانتری محل، مدیر مدرسه و 2 نفر از هیات امنا که معتمدین محله محسوب می شوند، تشکیل شده است که به بررسی مشکلات و برنامه ریزی برای حل آنها اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه 182 مراسم با موضوع مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان برگزار شده است، یادآور شد: برگزاری جلسات اندیشه ورزی و کلاس های آگاه سازی مبارزه با مواد مخدر از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در این محلات است.
سرهنگ عسگری گفت: اقداماتی در راستای آگاهی بخشی افکار عمومی برای مقابله با توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر از جمله حمایت مردم در مقابله با این افراد نیز انجام شده است.
وی افزود: 153 توزیع کننده خُرد و کلان مواد مخدر در این محلات شناسایی شدند که در مرحله اول به ارشاد آنها برای متوقف کردن فعالیت شان پرداختیم که بسیاری دست از این کار کشیدند.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج اظهار داشت: در مرحله بعد با هماهنگی مقام قضایی با تعدادی از این افراد که به کار خود ادامه دادند برخورد و در نتیجه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ عسگری تاکید کرد: 653 مصرف کننده مواد مخدر هم در این محلات شناسایی شده اند که بانک اطلاعاتی از آنها تشکیل شده است.
وی یادآور شد: در جریان این طرح همچنین 85 اکیپ درمانی که هر کدام شامل 13 پزشک عمومی، ماما و پرستار بودند به این محلات اعزام شدند تا به صورت رایگان به درمان مردم بپردازند.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج گفت: در این محلات همایش مهارت های زندگی، مهارت های پیش از ازدواج، کارگاه های پیشگیری از طلاق با همکاری دادگستری برگزار شد و مشاوره های درمانی نیز به خانواده های آسیب پذیر ارائه گردید.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.