به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرسول شیخی زاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از حامیان کمیته امداد در شهرستان بانه اظهار داشت: امسال 17 هزار خانوار جدید در این استان زیر پوشش و تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.
وی افزود: اکنون در استان کردستان حدود 160 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند که برای کمک به این خانواده ها نیازمند همکاری نیکوکاران و خیرین هستیم.
شیخی زاده اضافه کرد: امسال یک هزار میلیارد ریال (100 میلیارد تومان) به صورت کمک معیشتی برای کاهش فاصله دهک پایین نسبت به دهک های دیگر به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد در کردستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اعتبارات کمیته امداد یادآور شد: در 18 سرفصلی که به محرومین خدمات ارائه می دهیم امسال با کمبود اعتبار مواجه نشدیم.
شیخی زاده گفت: کمیته امداد با هدف خدمت رسانی کامل و جامع به عنوان رابط بین مردم و محرومین عمل می کند تا جامعه هدف بتواند از برخی ظرفیت ها همچون دیگر بخش ها برخوردار شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بانه نیز در این مراسم افزود: امسال یک هزار و 500 خانوار که بیشتر در حاشیه شهر و مناطق محروم مرزی زندگی می کنند زیر پوشش خدمات کمیته امداد در بانه قرار گرفتند.
جلال خلیلی با بیان اینکه 11 هزار نفر در شهرستان بانه زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: بخش زیادی از کمک های امداد توسط خیرین تامین می شود و تلاش می کنیم برای مددجویانی که توانایی انجام کار دارند، شغل ایجاد کنیم تا به خودکفایی برسند.
وی اظهار داشت: 400 خانوار دیگر نیز از کمیته امداد درخواست حمایت کرده اند که امیدواریم سال آینده این خانواده ها نیز از حمایت های این نهاد بهره مند شوند.
خلیلی به حمایت های متنوع کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: 126 دانشجو و 850 دانش آموز از کمک های کمیته امداد در بحث پرداخت شهریه کلاس های آموزشی، تامین بخشی از کتاب های درسی و لوازم التحریر بهره می برند.
وی افزود: امسال به درایت مسئولین و همت خیرین نوعروسان کمیته امداد در نوبت پرداخت کمک هزینه ازدواج قرار نمی گیرند و تاکنون به 11 نوعروس کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد بانه گفت: 107 نفر نیز با معرفی امداد از تخفیف عوارض شهرداری بهره مند شدند و 55 نفر هم برای دریافت وام کارگشایی به بانک ها معرفی شدند که تاکنون 40 نفر این وام را گرفته اند.
وی اضافه کرد: یک هزار و 300 مددجوی بیمار و 75 خانواده دارای معلول زمین گیر نیز به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و چهار سرپرست خانواده نیز با اعطای وام اشتغالزایی از حق بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند.
خلیلی افزود: امسال 53 میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند پرداخت شد و از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز 60 میلیارد ریال به کمیته امداد اختصاص داده شده که تاکنون 13 میلیارد ریال آن جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال 17 میلیارد ریال زکات نیز با همکاری شورای زکات در شهرستان جمع آوری شد که در بین مددجویان و نیازمندان توزیع و یا برای کارهای عام المنفعه هزینه شد.
در این مراسم به 12 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد بانه کمک هزینه ازدواج پرداخت شد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.