اسماعیل محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در بخش های مختلف هزینه شده که 14 میلیارد ریال آن از سوی دهیاری ها و یک میلیارد ریال از مشارکت های مردمی این بخش و بقیه از سوی دستگاه های اجرایی هزینه شده است.
وی افزود: بهسازی آسفالت جاده یادمان شهدا بخش نمشیر به سمت روستای آلوت به طول چهار هزار 200 متر با اعتبار 22 میلیارد ریال و جاده کوخان - زرواو به طول 6 کیلومتر نیز در سال جاری انجام شده و چهار کیلومتر 2 طرح راهسازی انجام شده در این بخش با همکاری با همکاری اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای است.
محمدی اضافه کرد: 14 میلیارد ریال هزینه شده از سوی دهیاری ها در بخش های مختلف از جمله سنگ فرش معابر، فاضلاب کشی، احداث دیوار حائل، احداث پارک کودک و جایگاه دفن زباله است که علاوه بر این میزان یک میلیارد ریال نیز به عنوان مشارکت های مردمی تامین شده است.
وی افزود: آب رسانی به روستای زرواو سفلی با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ریال امسال انجام شده که 183 خانوار این روستا از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
محمدی اظهار داشت: 6 هزار و 800 متر خط شبکه گاز رسانی با اعتبار سه میلیارد و 560 میلیون ریال به روستای گه وره دار انجام شده که در ایام الله دهه فجر به بهره بررداری می رسد و عملیات گاز رسانی به روستای سوتو نیز در هفته دولت آغاز شده که در مرحله پایانی است.
وی گفت: با همکاری خیرین مدرسه ساز و اداره نوسازی و بنیاد برکت علوی مدارس روستاهای برده ره شی کیورو، کانی هلوژه و زله امسال به بهره برداری رسیده و مدارس روستاهای گوماو، نمشیر، هه لو و سارکی سفلی نیز سال آینده به بهره برداری می رسد.
بخشدار نمشیر بازسازی خانه بهداشت روستاهای زرواو و ابولحسن را از دیگر طرح های این بخش اعلام کرد و افزود: برای بازسازی خانه بهداشت این روستاها 2 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده است.
بخش نمشیر بانه 17 هزار و 500 نفر جمعیت ساکن در 67 روستا دارد که اکنون فعالیت 51 دهیاری دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.