هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت تولید برق استان در اول انقلاب فقط 18 مگاوات بود که از نیروگاه های دیزلی معمولی تامین می شد.
وی با بیان اینکه زیرساخت ایجاد نیروگاه تلمبه دخیره ای در استان آماده و در حال اجرا است، یادآور شد: در صورت بهره برداری از این نیروگاه، 500 مگاوات دیگر نیز به ظرفیت تولید برق استان افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه تعداد پست های توزیع استان در سال 57، 132 دستگاه و اکنون 13 هزار و 133 دستگاه ترانس است، افزود: در حال حاضر 28 پست فوق توزیع و انتقال در استان وجود دارد که ظرفیتی مناسب برای هر نوع سرمایه گذاری است.
لهونیان، تعداد کل فیدرهای فشار متوسط در اول انقلاب را 17 فیدر و هم اکنون 179 فیدر اعلام کرد و گفت: در مریوان با نگاه صادرات زیرساخت هایی مانند پست 230 کیلوولت با ظرفیت 300 مگاوات انتقال توان ایجاد کردیم.
وی تاکید کرد: اصلاح و بهینه سازی سیستم و شبکه، ارتقا کیفیت توزیع برق تولیدی، استقرار سیستم GIS، استفاده از تکنولوژی های نوین، سرعت در بازیابی شبکه و الکترونیکی کردن خدمات، از سیاست های اصلی شرکت توزیع برق کردستان است.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق کردستان به 637 هزار و 530 مشترک خدمات می دهد و 100 درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.