به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار با اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کردستان اظهار داشت: دولت همراهی و همکاری با شوراهای اسلامی را به صورت جدی مدنظر دارد و در استان نیز تفکر شورا باوری وجود دارد.
وی افزود: نشست های دو طرف بین شوراها و مسئولان باید بیشتر شود لذا در سفرهای شهرستانی برای رفع موانع و مشکلات شوراها همواره با علاقمندی با اعضای شوراهای اسلامی دیدار داریم.
مرادنیا تاکید کرد: مشکلات متعددی در شهرها و روستاها از گذشته باقی مانده که نیازمند عزم و اراده همگانی برای برطرف کردن آنها هستیم ولی نباید این تصور که تنها استاندار و مدیران استان باید این نارسایی ها را برطرف کنند، باشد بلکه همه به خصوص اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید با جدیت در این ارتباط انجام وظیفه کنند.
وی با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری ها و عدم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها یادآور شد: این نهادها باید با اتخاذ راهکارهای مورد نیاز درآمدهای ثبات و مستمر داشته و هزینه های خود را تامین کنند.
مرادنیا اضافه کرد: با توجه به بروز مشکلات اخیر در بحث پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری های استان در این رابطه همه تلاش خود را برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها بکار گرفته ایم تا از طریق پرداخت وام و دیگر منابع مالی به شهرداری ها کمک کنیم.
استاندار کردستان گفت: مردم در مراجعه به شهرداری ها برای انجام امور اداری خود با موانع متعددی مواجه می شوند که این امر زمینه نارضایتی آنها را فراهم کرده که از همه اعضای شوراهای اسلامی و شهرداری ها می خواهم تا زمینه تکریم مردم در شهرداری ها را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: شهرداری های استان به علت نداشتن سامانه جامع اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت املاک و دارایی های ملکی خود همواره با مشکلاتی مواجع می شوند و در این خصوص افراد فرصت طلب و سودجو از نبود اطلاعات دقیق آماری سوء استفاده کرده و با طرح دعاوی غیر قانونی برای تصرف این دارای ها و املاک اقدام می کنند.
مرادنیا بر لزوم ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و به ویژه سرمایه گذاران خارجی برای توسعه عمران شهری با همکاری شهرداری های استان تاکید کرد.
30 شهرداری در شهرهای استان کردستان ایجاد شده است.
استان کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران قرار داشته و 71 درصد از یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت آن در شهرها ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.