انور اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی هستند که در قالب شرکت یا نهادهایی با ادعای ارائه خدمت به شهروندان از عنوان بیمه سلامت سوء استفاده می کنند، این افراد فقط بدنبال اخاذی و سوء استفاده از مردم هستند.
وی افزود: برخی از این افراد و یا شرکت ها با برقراری تماس تلفنی یا حضور جلوی درِ منزل بیمه شده ها در قبال دریافت وجه نقد قول ارائه برخی خدمات را به آنان می دهند اما پس از دریافت وجه به هیچ عنوان پاسخگو نیستند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه بیمه سلامت هیچ گونه تماس تلفنی یا حضوری برای پوشش بیمه‌ای ندارد، گفت: خدمات بیمه سلامت استان تنها از طریق 33 دفتر پیشخوان و 10 اداره بیمه سلامت به بیمه شده ها ارائه می شود و هیچ کس دیگری اجازه اطلاع رسانی در این زمینه را ندارد.
وی از بیمه شده ها خواست فریب این افراد را نخورند و در صورت وجود چنین مشکلی و یا داشتن هرگونه پیشنهاد و انتقاد دیگری در زمینه بیمه سلامت با شماره 1666 تماس گرفته و آن را مطرح کنند.
اسماعیلی اظهار داشت: با راه اندازی سامانه 1666 علاوه بر اینکه کارشناسان بصورت 24 ساعته پاسخگوی تماس های مردم هستند، بیمه شده ها می توانند دوشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 11 صبح به صورت مستقیم مشکلات و درخواست های خود را با مدیر کل بیمه سلامت استان مطرح کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 110 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: بیشترین جمعیت زیر پوشش ما مربوط به صندوق بیمه روستایی با 600 هزار نفر است ضمن اینکه تمام فعالیت ها و خدمات برای این افراد به صورت رایگان انجام می شود.
مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه همچنین 370 هزار نفر از جمعیت استان از بیمه همگانی بهره مند هستند، تاکید کرد: این تعداد در گذشته زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند و اکنون به صورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت ایرانیان شده اند.
بر اساس آخرین آمار از جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری استان کردستان یک میلیون و 100 هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.