عثمان صالحزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه زغالگیری، چوب آلات باغی و جنگلی را به زغال تبدیل می کرد که با همکاری همیاران طبیعت شناسایی شد.
وی با بیان اینکه سه نفر در این کارگاه فعالیت می کردنند افزود: این افراد به صورت نامحسوس در ساعات غیر متعارف شبانه فعالیت می کردند که کارگاه آنها توسط اداره منابع طبیعی شهرستان با دستور مقام قضایی کشف و ضبط شد.
وی گفت: جنگل های شهرستان بانه جزء جنگل های حمایتی محسوب می شود بنابراین هر گونه بهره برداری از چوب این جنگل ها غیر مجاز است و برابر با قانون با متخلفین برخورد می شود.
صالح زاده اضافه کرد: جنگل های شهرستان بانه به دلایل متعدد در معرض تهدید قطع و تخریب قرار دارد و زغالگیری به عنوان یکی از عوامل تهدید جنگل ها مطرح می شود.
وی اظهار داشت: در این کارگاه که از انواع چوب درختان برای تولید زغال استفاده می شد سه نفر کار می کردند که پرونده آنها به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.
ردیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه اضافه کرد: این کارگاه زغالگیری دارای مجوز صنعتی مواد سلولزی از اداره صنعت، معدن و تجارت بوده که از چوب درختان استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا شهرستان بانه 84 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از 50 هزار هکتار از منابع طبیعی راجنگل بویژه جنگل های بلوط تشکیل می دهند.
جنگل های زاگرس جزء با ارازش ترین منبع در تقویت گردشگری و تامین معیشت پایدار در قالب اکوسیستم های طبیعی است که به دلیل شکنندگی اکوسیستم منطقه هر گونه بهره برداری خارج از توان منطقه باعث تخریب این جنگل ها می شود و عواقب ناخوشایندی گریباگیر منطقه می کند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.