مجید قاسمی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد کلونی های زنبور عسل در این شهرستان 10 هزار و 520 کلونی است که 9 هزار و 333 آنها به صورت مدرن و یک هزار و 187 کلونی نیز به صورت بومی است.
وی افزود: زنبورداران این شهرستان سال گذشته هشت هزار و 500 کلونی داشتند که امسال با افزایش متقاضیان زنبورداری تعداد کلونی های زنبور عسل 2 هزار و 20 کلونی افزایش پیدا کرد.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد اضافه کرد: شغل زنبورداری در این شهرستان برای 572 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.
وی از اجرای طرح توسعه پرورش زنبور عسل خبر داد و یادآور شد: امسال در روستای بیساران بخش مرکزی و دهستان هورامان بخش هورامان طرح توسعه پرورش زنبور عسل اجرا و برای متقاضیان کلاس های آموزشی برگزار شد.
قاسمی نژاد اضافه کرد: تعداد 89 نفر متقاضی پرورش زنبور عسل در این 2 منطقه (بیساران و دهستان هورامان) به مدت 15 روز در کلاس های آموزشی شرکت کردند که در پایان به هر متقاضی یک کندوی زنبور عسل به صورت رایگان اهدا شد زمینه بهره مندی شان از تسهیلات بانکی برای توسعه زنبورداری فراهم شد.
وی یادآور شد: بیشترین میزان تولید و برداشت عسل در شهرستان سروآباد مربوط به روستاهای پایگلان، ژیوار، بیساران، رزاب، شهر سروآباد و برخی از روستاهای منطقه ژاورود بخش مرکزی است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد با بیان اینکه کار برداشت عسل از مرداد آغاز و تا پایان مهر ادامه داشت، گفت: زنبورداران حرفه ای در طول سال 2 بار در فصل بهار و پاییز عسل برداشت می کنند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان از نظر تعداد کلنی و میزان تولید عسل رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.