به گزارش ایرنا، ماموستا اقبال بهمنی روز شنبه جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی 14 آذر در چابهار اظهار داشت: چابهار یکی از مناطق سنی نشین است که در روزهای گذشته مورد حمله تروریستی ایادی استکبار قرار گرفت و چندین نفر از هموطنان مان در این حادثه به شهادت رسیده و زخمی شدند.
وی افزود: اینگونه اقدامات تروریستی ارتباطی با پیروان اهل سنت و تشیع ندارد و ضد اسلام و ضد انسانی است که توسط ایادی استکبار و دست‌نشاندگانش با هدف بر هم زدن وحدت مسلمانان انجام می شود.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج اضافه کرد: امنیت امروز ایران مثال‌زدنی است و تمام اقوام و مذاهب زیر پرچم اسلام و به برکت انقلاب در اوج امنیت و اتحاد زندگی می‌کنند و این مساله موجب خشم دشمنان شده است.
ماموستا بهمنی یادآور شد: موفقیت‌ها و اقتدار امروز ملت ایران به برکت حرکت جامعه زیر پرچم توحید و خداشناسی شکل گرفته و دشمنان برای برهم زدن این امنیت دست به انجام هر توطئه‌ای می‌زنند.
وی با بیان اینکه آستین پلید دشمن یک روز در قالب تحریم اقتصادی بیرون می‌آید، گفت: دشمنان شکست خورده ایران در جنگ سخت و هجمه‌های فرهنگی امروز برای خدشه‌دار کردن وحدت و انسجام ملی ما دست به اقدامات کور و تروریستی می‌زنند.
ماموستا بهمنی تاکید کرد: دشمنان سعی دارند با اینگونه اقدامات ضمن ایجاد وحشت در جامعه و مردم اتحاد و انسجام ملی ملت را بر هم بزنند که قطعا به جایی نمی‌رسند.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان سعی دارد به نام دین و مذهب به پیکر اسلام و انقلاب ضربه بزند، افزود: این اقدامات دشمنان هیچ ارتباطی با دین ندارد و جامعه علمای اهل سنت این حرکات ضد انسانی و ضد اسلامی را شدیدا محکوم و انتظار برخورد جدی با مسببین این اقدام دارند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج اظهار داشت: اهل سنت و تشیع در کنار هم برای حراست و حفظ انقلاب، تبعیت از رهبری و اجرای قوانین اسلامی و انقلابی در میدان حاضر هستند و هیچگاه از اهداف الهی و انقلابی که داریم دست نخواهیم کشید.
ماموستا بهمنی بر شناسایی دست‌های آلوده در حادثه تروریستی چابهار تاکید کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان در کشور ما چنین فتنه‌هایی را تکرار کنند و این انتظار را از مسوولان داریم، بانیان حادثه تروریستی چابهار را به اشد مجازات برسانند.
به گزارش ایرنا، علما ، روحانیون ،شورای روحانیت و افتا، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پی حادثه تروریستی چابهار بیانیه ای را برای محکومیت این عملیات تروریستی منتشر کرده اند.
در این بیانیه امده است: آنچه که مبرهن و عیان می نماید این است که گروهک‌ها و گروههای تروریستی که دست به چنین اعمالی ددمنشانه ای می زنند و از خون و خونریزی افراد بی گناه هیچ ابایی ندارند ، دست پرورده استبداد آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم های مرتجع منطقه و کانون های مروج خشونت و افراط گرایی در منطقه هستند.
خودروی وانت تویوتا حامل مواد منفجره ساعت 9:55 دقیقه روز گذشته - پنجشنبه - قصد ورود به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت ماموران انتظامی روبه رو شد و عامل انتحاری، این خودرو را درب ورودی این ستاد منفجر کرد و به هلاکت رسید.
43 نفر در این حادثه تروریستی زخمی و 2 نفر شهید شدند.
10 نفر از حادثه دیدگان از کادر نیروی انتظامی و بقیه شهروندان عادی بودند که در آن حوالی در حال تردد و مشغول فعالیت روزمره بودند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.