به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 20 و 7 دقیقه و 31 ثانیه یکشنبه چهارم آذر در 7 کیلومتری عمق زمین در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب در استان کرمانشاه روی داد.
این زمین لرزه در اکثر شهرستان های استان کردستان از جمله سنندج، سروآباد، مریوان، قروه، سریش آباد و دیواندره احساس شده است.
آرتیکاس اقبال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زلزله باعث خسارت به 73 واحد مسکونی شده که بیشترین این واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهر سنندج است.
وی افزود: برخی از این واحدها نیاز به تعمیر دارند که شامل 32 واحد مسکونی شهری و 26 واحد مسکونی روستایی بوده و بقیه واحدها شامل 26 واحد مسکونی روستایی نیز تخریب شده اند.
اقبال اضافه کرد: مدیریت بحران استان کردستان لیست این واحدها را جمع آوری و به زودی برای اعلام به هیات دولت و تخصیص اعتبارات بلاعوض و تسهیلات به وزارت کشور اعلام می کند.
وی یادآور شد: همچنین این زلزله 160 میلیارد ریال نیز به راه ها و ابینه های ارتباطی مانند پل های استان کردستان خسارت رشده است.
اقبال تاکید کرد: این خسارت ها بیشتر در شهرستان های مریوان، سروآباد، سنندج و کامیاران بود و شامل ریزش کوه و تخریب آسفالت، آسیب زدن به بدنه برخی پل های روستایی و تخریب شانه های خاکی راه ها است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.