به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در جمع نمایندگان احزاب سیاسی، تشکل های صنفی، مدنی و ورزشی دهگلان اظهار داشت: مشکلی که اکنون در سیستم بودجه ریزی کشور وجود دارد، عدم توازن در تخصیص ها و هزینه ها است.
وی افزود: مدیریت استان کردستان و اداره کل ها برای رفع این چالش مدیریتی در تلاش هستند و از قدرت چانه زنی و ارتباطات خود در مرکز استفاده می کنند تا حقوق استان در اعتبارات و منابع کشور رعایت شود.
مرادنیا با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که امروز در جامعه امنیت را تهدید می کند تبعیض و تفاوت قایل شدن بین استان ها و مناطق مختلف است، اضافه کرد: آنچه که کشور امروز نیاز دارد تحقق یک بودجه ریزی عادلانه است که به نیازهای تمام نقاط توجه داشته باشد.
استاندار کردستان استفاده غیر اصولی از منابع آبی را از نگرانی های جدی استان اعلام کرد و گفت: مدیریت استان به صورت جدی به دنبال اجرای کامل حقآبه است و در کنار آن کارهایی دیگری برای توسعه استان در حال انجام دارد.
وی به اعتراضات مختلف در خصوص دریافت مالیات ها در استان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه میانگین دریافت مالیات کردستان از کشور پایین تر است اما سعی می شود در شهرستان هایی مثل دهگلان برخی پرونده ها برای رعایت حقوق مردم با سهل گیری بیشتر برخی نارضایتی ها را رفع کند.
مرادنیا در خصوص نحوه ارائه خدمات ادارات شهرستانی به مردم تاکید کرد: ادارات باید گروه های بازرسی را فعال کنند تا روند ارتباط کارکنان با ارباب رجوع بهتر از گذشته باشد ضمن اینکه با کارکنان خاطی نیز برخورد شود.
وی اظهار داشت: یکی از تلاش های دولت در کردستان استفاده از توان نیروی انسانی و توانمندی های نخبگان تمام شهرستان ها در مدیریت است که در این مورد شایسته سالاری اولویت می باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان احزاب سیاسی، تشکل های صنفی، مدنی و ورزشی نیز به بیان دغدغه ها و مشکلات دهگلان از جمله بیکاری، ارائه تسهیلات با سود بالا، تفاوت قائل شدن در تخصیص اعتبارات، لزوم توجه به حوزه کشاورزی و صنعت شهرستان، اخذ مالیات‌های سنگین از کسبه و بازاریان، عدم استفاده از نخبگان شهرستان در پست‌های مدیریتی استان، افزایش معضلات اجتماعی و دیگر موارد پرداختند.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان در ادامه سفرهای شهرستانی خود امروز به شهرستان دهگلان سفر کرده که بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، حضور در جلسه شورای اداری و نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی از برنامه های وی در این سفر است.
وی در این سفر علاوه بر حضور در مزار شهدای دهگلان از خانواده شهیدان محمدشریف طهماسبی و محمد صالح محمودی نیز دیدار کرد.
شهر دهگلان در 45 کیلومتری شرقی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و طبق آمار سرشماری سال 1395 دارای 64 هزار نفر جمعیت است.
30 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در شهر و 34 هزار نفر هم در روستا ساکن هستند که دارای 2 شهر و 122 روستا که 102 روستا دارای سکنه و بقیه فاقد سکونت است.
استاندار کردستان پیشتر به شهرستان های قروه، سقز، کامیاران، دیواندره، سروآباد، بانه و مریوان سفر کرده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.